اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمان تأکید کرد

نمره منفی و جریمه رانندگان بی‌توجه به تردد دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: رانندگان باید به فرامین پلیس مدرسه از جمله فرمان ایست با پرچم و سایر تجهیزات احترام بگذارند و در صورت بی‌توجهی آنها علاوه بر در نظر گرفتن نمره منفی، جریمه می‌شوند.

نمره منفی و جریمه رانندگان بی‌توجه به تردد دانش‌آموزان

‌مسعود غفوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در آستانه شروع سال تحصیلی جدید پلیس طرح ویژه ترافیکی را به مرحله اجرا می‌گذارد.

وی افزود: به منظور تردد آسان دانش‌آموزان در معابر شهری استان کرمان پلیس راهور با به کارگیری تمام توان،‌ تمهیدات ویژه‌ای را برای کاهش معضل ترافیک در نخستین روزهای مهر ماه سال جاری تدارک دیده است تا دانش‌آموزان با مشکلات کمتری مواجه شوند.

غفوریان تصریح کرد: با توجه به آغاز بازگشایی مدارس طبیعتاً افزایش ترافیک و تردد در معابر شهری را داریم و از والدین انتظار داریم از تردد با خودروهای شخصی خودداری و برای عبور و مرور فرزندان خود از سرویس مدارس یا ناوگان حمل و نقل عمومی که با تدابیر اندیشیده شده با حداکثر ظرفیت فعال هستند،‌ استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تصریح کرد: در طرح مذکور با موتورسیکلت‌سواران متخلف، افراد مزاحم و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد می‌شود.

غفوریان هدف از اجرای این طرح را تأمین آسایش فردی و عمومی، ایجاد محیط امن و اطمینان بخش در جامعه، ترافیکی روان و همچنین تأمین امنیت لازم در مسیر تردد دانش‌آموزان عنوان کرد و از رانندگان خواست به هنگام تردد از مقابل مدارس مواظب عبور و مرور دانش‌آموزان باشند.

غفوریان با اشاره به اینکه در مدارس برخی از دانش‌آموزان به عنوان گذربان و پلیس مدرسه انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: رانندگان محترم باید توجه داشته باشند به فرامین پلیس مدرسه از جمله فرمان ایست با پرچم و سایر تجهیزات احترام بگذارند در صورت بی‌توجهی آنها علاوه بر در نظر گرفتن نمره منفی جریمه می‌شوند.

وی همچنین از اولیا و مربیان مدرسه هم خواست در هنگام تعطیلی مدارس دانش‌آموزان را با نظم خاصی راهی کنند تا در هنگام عبور از عرض خیابان موجب راه‌بندان طولانی نشوند.

غفوریان با اشاره به اینکه با هماهنگی شهرداران در تمام مناطق استان کرمان جلوی مدارس تجهیزات ایمنی نصب شده خاطرنشان کرد: این تجهیزات شامل خط‌کشی عابر پیاده، نصب سرعت‌گیر و ... است.

وی از مدیران مدارس خواست در صورت نیاز پلیس یا گذربان مدارس به آموزش یا نصب تجهیزات ایمنی در مقابل مدارسی که فاقد خط‌کشی عابر پیاده یا سرعت‌گیر هستند می‌توانند با شماره تماس 03412110590 یا مکاتبه مستقیم با پلیس راهنمایی و رانندگی استان یا پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان محل سکونت تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول