اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار خراسان‌رضوی:

کارگران پرچم‌دار اصلی اقتصاد مقاومتی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار خراسان‌رضوی گفت: پرچم‌دار اصلی اقتصاد مقاومتی کارگرها هستند و نباید مشکلات آن‌ها نادیده گرفته شود.

کارگران پرچم‌دار اصلی اقتصاد مقاومتی هستند

رحمت‌الله پورموسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: زمانی شاهد بودیم که افزایش قیمت‌ها در سال یک تا دو بار انجام می‌شد و بر اساس ماده 41 قانون کار حقوق کارگر افزایش می‌یافت اما در حال حاضر تورم از ماه و سال گذشته و به روز و ساعت رسیده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار خراسان‌رضوی افزود: با افزایش نرخ تورم حقوق کارگر ثابت مانده و او باید با لحاظ تمام حقوق و بن و مزایا که حدود 500 هزار تومان می‌شود تمام مخارج خود مانند مسکن، بهداشت، خوراک وپوشاک را بپردازد.

پورموسی یادآور شد:  در حال حاضرحداقل اجاره بهای مسکن در حاشیه کلان شهرها 350هزار تومان است و با تورمی که از سال گذشته در خوراک شاهد هستیم به طوریکه قیمت نان 9 برابر شده است و در یک خانواده چهار نفره کارگری با خوردن نان تنها 100 هزار تومان پول نان او در ماه می‌شود در نتیجه یک کارگر با تمام حقوق و مزایای خود نمی‌تواند زندگی خود را اداره کند.

وی تاکید کرد: روابط بین کارگر و کارفرما به عنوان شرکای اجتماعی باید تنظیم شود و در خراسان رضوی این روابط عالی است و مدیرکل کار و تامین اجتماعی تعامل خوبی را با شوراهای کار خراسان‌رضوی دارند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار خراسان‌رضوی افزود: در حال حاضر که 6 ماه از سال 91 می‌گذرد هنوز به تولید ملی بها داده نشده است و از سال گذشته که رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند هنوز به آن عمل نشده و ما در ظاهر اقتصاد مقاومتی داریم و هر کس وظیفه خود را به صورت کامل عمل نمی‌کند.

پورموسی خاطرنشان کرد: کارگر، کار می‌کند تا بهره‌وری را از نظر کیفی و کمی افزایش دهد و کانون هماهنگی شوراهای کار خراسان‌رضوی در استان همایش، بنر و کلاس توجیهی ایجاد کرده تا کارگران این موضوع را درک کنند.

وی با اشاره به بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی گفت: ظرفیت بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی بیش از 40 درصد نیست و اگر بتوانیم از این بنگاه‌ها به خوبی استفاده کنیم وظیفه کارگر به درستی محقق می‌شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار خراسان‌رضوی در ارتباط با سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهارکرد: کارگر باید به سمتی رود که وابستگی به کشورهای خارجی نداشته باشیم وبرای تحقق این شعار باید ظرفیت تولیدی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی را افزایش داد تا قیمت تمام شده کالا کاهش پیدا کند.

پورموسی افزود: همچنین باید کیفیت کالاها را افزایش دهیم تا جایگزین اجناس خارجی شوند که با حمایت از کارگر می‌توان تمام این برنامه‌ها را عملی کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول