اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

اقتصاد مقاومتی نقشه راه اقتصاد توسعه یافته در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: هدف از اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویا و روبه توسعه است که در آن با غلبه بر مشکلات بستر لازم برای تقویت بنیان تولید، تامین زیر ساخت‌ها، توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم فراهم می‌شود.

اقتصاد مقاومتی نقشه راه اقتصاد توسعه یافته در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی صادرات یک اصل محسوب می‌شود و باید برای افزایش صادرات، تولید داخلی تقویت و مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی رمز خودکفایی اقتصادی است، ادامه داد: بخش خصوصی به عنوان سربازان جبهه اقتصادی برای تامین نظر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی جهادگونه تلاش می‌کنند و انتظار دارند مورد حمایت بخش دولتی قرار گیرند.

این فعال بخش خصوصی در تشریح تفاوت اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی گفت: کشورهای اروپائی که اقتصاد ریاضتی را تجربه می‌کنند در واقع از نداری رنج می‌برند اما کشور ما کشوری ثروتمند و غنی می‌باشد و هدف از اقتصاد مقاومتی، اقتصادی پویا، فعال و روبه توسعه است که در آن ضمن غلبه بر مشکلات موجود، بستر لازم برای تقویت بنیان تولید، تامین زیرساخت‌ها، توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم فراهم می‌گردد.

پیرموذن صادرات را در تقویت تولید داخلی، پویایی و پیشرفت اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: برای افزایش صادرات دولت باید قوانین دست و پا گیر را حذف و مشوق‌های صادراتی را به موقع پرداخت نماید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی استان اردبیل را یاد آور شد و خاطرنشان کرد: استان اردبیل دروازه کشورهای آسیای میانه و قفقاز محسوب می‌شود و مسئولان استانی و کشوری باید  برای استفاده مطلوب از این موقعیت ویژه شرایط لازم را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی به عمل آورند.

پیرموذن با اشاره به برنامه‌های اتاق بازرگانی اردبیل در سال تولید ملی و نیز اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اتاق اردبیل برای دور زدن تحریم‌ها و نیز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه و فعالیت‌های چشمگیری داشته است و در سال‌های اخیر شناسایی بازارهای هدف و توسعه روابط اقتصادی  با کشورهای دیگر به صورت جدی در دستور کار اتاق قرار گرفته است.

وی تشکیل کنسرسیوم صادراتی اردبیل با شهر رئوتوف روسیه را در راستای دور زدن تحریم‌ها و نیز ساماندهی صادرات توصیف و اضافه کرد: طی سفری که به روسیه داشتیم بعد از رایزنی با مسئولان بخش دولتی و بازرگانان کشور روسیه و نیز با هماهنگی سفیر ایران در مسکو تفاهمنامه همکاری اقتصادی اردبیل و شهر رئوتوف روسیه امضاء و نیز برای تشکیل کنسرسیوم توافق به عمل آمد که با نام شرکت ایروس در مرحله ثبت می‌باشد.

این مسئول ادامه داد: با آغاز فعالیت این کنسرسیوم که گام بزرگی برای دور زدن تحریم‌ها نیز هست صادرکنندگان ما دیگر مشکلی در بازارهای هدف نخواهند داشت و از طریق این کنسرسیوم اقدام به صادرات محصولات تولیدی خواهند نمود.

پیرموذن همچنین به صادرکنندگان توصیه کرد؛ برای گرایش به تجارت جهانی و بین‌المللی و نیز رقابت‌پذیر کردن محصولات تولیدی در بازارهای هدف باید کیفیت محصولات تولیدی و بسته‌بندی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه صادرات نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه یک کشور دارد اظهار داشت: برای ترسیم چشم‌انداز مناسب برای صادرات باید تولید داخلی به مرحله صادرات برسد و این موضوع مهم  تحقق نخواهد یافت مگر اینکه صدای بخش خصوصی به درستی شنیده شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول