اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

پیروزی اقتصاد مقاومتی در حفظ افکار متعالی اسلامی میسر می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: زمانی می‌توان اقتصاد مقاومتی را همراه پیشرفت با رقبای خود ادامه داد که افکار متعالی مبتنی بر اندیشه اقتصاد اسلامی بنا شده باشد.

پیروزی اقتصاد مقاومتی در حفظ افکار متعالی اسلامی میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا ذاکر اصفهانی شب گذشته در مراسم بهره‌برداری از کارخانه سیمان رنگی بنوید و نیز آیین کلنگ‌زنی فاز دوم این کارخانه به مراحل صنعتی‌شدن جوامع غربی و اعتقادات آنها اشاره کرد و اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای غربی نگاه مبتنی بر دید اقتصادی و مؤلفه پول و ثروت حرف نخست را می‌زند.

وی با تاکید به اینکه هر تفکری از یک دیدگاه شکل می‌گیرد، افزود: در کشور ما علاوه بر اینکه چرخش اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اعتقادات دینی نیز به عنوان مؤلفه دیگر در کنار کار اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: فکر متعالی و الهی به اقتصاد موجب پیشرفت و ماندگاری یک مجموعه می‌شود چنانکه نمونه‌های تجربه شده آن را در کشور داریم که کارخانه‌داران بزرگ خیریه‌هایی دارند که مردم علاوه بر سود مادی از منفعت معنوی آنها بهره می‌برند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد اسلامی و توسعه آن ادامه داد: امروزه که کشور ایران دست خوش انواع تحریم‌های غربی قرار گرفته باید با دید اقتصاد مقاومتی و نیز در نظر گرفتن مؤلفه‌های اسلامی همچنان بر رقبای خود در سایر کشورها پیروز شد.

ذاکر اصفهانی با تاکید اینکه فکر متعالی، راه را برای پیشرفت‌های بعدی باز می‌کند، گفت: باید تهدیدات را به دید فرصت نگاه و با افزایش خلاقیت‌ها خودکفایی و پیشرفت به روز را هم‌پایه با رقبای خارجی ادامه داد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به کارآفرینی و اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارخانه‌داران و کارآفرینان کشور و نیز استان اصفهان علاوه بر تولیدکننده موفق، خیران بزرگی هم هستند و سالیانه اموال خود را در راه خیر صرف می‌کنند.

استاندار اصفهان چنین تفکری را زاییده افکار متعالی نشأت گرفته از اعتقادات دینی دانست و افزود: چنین دیدگاهی بر گرفته از فکر متعالی است که از اقتصاد اسلامی شکل گرفته و ماندگار می‌شود.

وی تاکید کرد: در چنین وضعیت اقتصادی که انواع فشارها برای پیشرفت وجود دارد، باید ایستاد و در هر شرایطی از این بحران گذر کرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول