اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار جانباز 8 سال دفاع مقدس:

برتری در دفاع مقدس با اتکال به صفات قرآنی کسب شد

خبرگزاری فارس: سردار جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: برتری در دفاع مقدس با اتکال به صفات قرآنی کسب گردید.

برتری در دفاع مقدس با اتکال به صفات قرآنی کسب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سردار رشید اسلام محمد بختیاری که به مناسبت اولین روز از هفته دفاع مقدس سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین بود، اظهار داشت: ما در ابتدای جنگ حتی سلاح و تفنگ نداشتیم که به رزمندگان خود بدهیم، گاه مجبور بودیم شبانه به دشمن شبیخون بزنیم و از سلاح‌هایی که غنیمت می‌گرفتیم به رزمندگان بدهیم.

سردار جانباز هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: اما با همین دست خالی در برابر تمام دنیا ایستادیم و پیروز شدیم، این پیروزی و برتری در دفاع مقدس با اتکال به صفات قرآنی کسب شد.

وی که روی ویلچر نشسته و سخن می‌گفت ادامه داد: از فروردین 1358 تا 31 شهریور 1359 بیش از 600 مورد تجاوز به خاک ما صورت گرفت و ما هیچ آمادگی برای دفاع نداشتیم، در داخل درگیر مبارزه با منافقان بودیم، 17 هزار شهید ترور در این مدت داشتیم که عمدتا ناشناس بودند اما علی‌رغم همین مشکلات در برابر تمام دشمنان ایستادیم، آن هم در شرایطی که تا سال 60 حکومت کشور در دست لیبرال‌ها بود.

بختیاری سپس تأکید کرد: تمام این دشمنی‌ها با ملت ایران فقط به این دلیل بود که ملت ما «استقلال و عمل به اسلام» را می‌خواستند.

معاون فرهنگی اسبق دانشگاه آزاد اسلامی ورامین ضمن بررسی برخی ویژگی‌های رزمندگان اسلام بیان کرد: از جان گذشتگی، یک صفت بارز در میان رزمندگان بود، روزی فرمانده گروهان داوطلب برای رفتن روی مین خواست و تقریبا همه افراد گروهان داوطلب شدند، روی مین رفتن یعنی بیش از 90 درصد احتمال تکه تکه شدند.

سردار بختیاری سپس صفات رزمندگان قرآنی را منطبق با صفات متعدد موجود در قرآن برای مومنان و بندگان خالص دانست و اضافه کرد: نماز در جبهه به معنای واقعی کلمه اقامه می‌شد، ذکر و سجده‌های طولانی در جبهه دائما بود، عموما رزمندگان ما در جبهه دائم‌الوضو بودند.

وی عنوان کرد: همه علمای شیعه و اغلب علمای سنی اعتراف دارند مساله غدیر بیان دوستی و محبت نبوده است، معنا ندارد آن جمعیت کثیر مسلمان در بیابان و در اوج گرما نگه داشته شوند تا دوستی بیان شود، مساله غدیر مساله اعلام ولایت است.

استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین ابراز داشت: کسی که از دایره ولایت خارج شود از دایره دین خروج کرده است، این فرد فرقی با کفار ندارد، فقط نام مسلمان را یدک می‌کشد، باید آگاه بود و دقت کرد، دینی که در راه آن باید از جان خود هم بگذریم را با از دست دادن ولایت از دست ندهیم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول