سعید عصاچی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با توسعه تجاریسازی فرش اظهار کرد: باید برای توسعه تجاریسازی فرش برندسازی و برندها نیز استاندارد شوند.
وی ادامه داد: افراد سودجو در زمینه فرش، تولیدات با کیفیت پایین را صادر میکنند، اگر گمرک اجازه صادرات فرشهای مرغوب و برندهای شناخته شده را بدهد، کیفیت کار بهتر میشود.
عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف اصفهان در زمینه تبلیغات در عرصه فرش تصریح کرد: مرکز ملی فرش در این زمینه اقداماتی انجام داده و با تغییر مدیریت روشهایی برای تبلیغات در زمینه فرش در نظر گرفته است، حضور اشخاص (صادرکنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان بازار)، مورد تائید بازار در نمایشگاههای مختلف، در این مورد بسیار کمککننده است، برای جلوگیری از لطمهخوردن به بازار فرش باید افرادی که مورد اعتماد و اعتبار بازار هستند در زمینه فرش فعالیت کنند.
وی افزود: باید در کشورهای هدف، همایشهایی گذاشته شود و از دکوراتورها دعوت و تبادل نظر و ارتباط خوبی با آنها برقرار شود و در این زمینه از آنها کمک گرفته شود.
عصاچی اظهار کرد: باید تسهیلات در امر واردکردن مواد اولیه در نظر گرفته شود، با توجه به اینکه مواد اولیه فرش با ارز آزاد به کشور وارد میشود و برای بهبود بازار فرش باید در سیستم نقشهها تغییراتی ایجاد شود.
انتهای پیام/ح30/ض1002