اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

بدهی 40 میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی همدان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از بدهی 40 میلیارد تومانی سازمان‌‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

بدهی 40 میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا صفی‌آریان ظهر امروز در ستاد راهبردی طرح پزشک خانواده با بیان اینکه اجرای این طرح از بهترین برنامه‌های اجرایی در سیستم درمان کشور است، اظهار کرد: این برنامه در روستاها با رضایت نسبی انجام شد و اجرای این طرح در شهرها کار بزرگی است که در شهرها چالش‌های بسیاری نسبت به روستاها دارد.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود تا ابتدای شهریورماه امسال طرح پزشک خانواده در کشور اجرایی شود، گفت: وزارتخانه بر اساس بررسی‌های انجام شده تشخیص داد در راستای اجرای این طرح یک سری زیرساخت‌ها نیاز است که هنوز آماده نشده و نیازمند توجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنان با اشاره به بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: مبلغ 40 میلیارد تومان از سه سازمان خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح در همدان طلب داریم.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای هر طرح بزرگی مشکلاتی وجود دارد با اشاره به طرح پزشک خانواده عنوان کرد: اکثر پزشکان عمومی قدیمی فضای کار را از فارغ‌التحصیلان جدید این رشته گرفته‌اند و اجازه کار به قشر جوان نمی‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز ضمن اعلام آمادگی کامل در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در همدان، با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان چک لیستی از استان‌ها در راستای اجرای این طرح تهیه کرده، تصریح کرد: بر اساس این چک لیست به ترتیب استان‌ها پس از بازرسی و بررسی شرایط می‌توانند آغاز کنند که استان همدان هنوز مورد بازرسی قرار نگرفته است.

محمدمهدی مجذوبی استقرار سامانه سلامت ایرانیان و رفع مشکلات مالی را از جمله شرایط مورد نیاز برای اجرایی کردن کامل طرح پزشک خانواده در همدان دانست.

وی با بیان اینکه در همدان 230 پزشک عمومی در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: از این آمار فقط 53 درصد جزو پزشکان دارای مطب هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان مهمترین دلیل عدم استقبال پزشکان همدان از طرح  پزشک خانواده در استان را، شفاف نبودن میزان درآمد پزشکان در این طرح عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند کمترین میزان استقبال از ثبت‌نام در طرح پزشکان خانواده را داشته‌اند، تصریح کرد: در شهر همدان نیز امر ثبت‌نام پزشکان شرایط مساعدی ندارد.

مجذوبی با بیان اینکه هم‌اکنون سه نقطه از استان همدان آمادگی کامل برای اجرای طرح پزشک خانواده را دارد، خاطرنشان کرد: روند ثبت‌نام پزشکان در شهرستان‌های کبودراهنگ، تویسرکان و ملایر بسیار مطلوب بوده است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به روند ثبت‌نام غیر حضوری در این طرح، این روند را گام مؤثری در راستای سهولت ثبت‌نام برای خانواده‌ها دانست.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول