اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

گاز به منطقه نمونه گردشگری دیمه رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از پایان عملیات گازرسانی به منطقه نمونه گردشگری دیمه خبر داد.

گاز به منطقه نمونه گردشگری دیمه رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: عملیات گازرسانی به این منطقه گردشگری از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز شد و با تزریق به موقع منابع اعتباری در زمان مناسب به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به صرف 150 میلیون تومان اعتبار برای گازرسانی به منطقه نمونه گردشگری دیمه، گفت: دیمه یکی از کانون‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که در 85 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد، و در حال حاضر با همکاری اداره‌کل و شرکت گاز استان این منطقه نمونه گردشگری گازرسانی شده است.

ریاحی در ادامه توسعه پایدار کشور را در گرو گردشگری دانست و گفت: ایران به تصدیق سازمان یونسکو، از نظر وجود آثار تاریخی و فرهنگی در میان هشت کشور نخست جهان جای دارد و از منظر جاذبه‌های اکوتوریسمی و تنوع اقلیمی جزو پنج کشور برتر دنیاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبیعت چهار فصل ایران، وجود دریا، کویر، چشمه‌های آب گرم، حیات وحش متنوع و انحصاری، جاذبه‌های گردشگری مذهبی و تمدن 7 هزار ساله این قابلیت را به ایران بخشیده است که در ردیف‌های نخست گردشگری جهان حرف نخست را بزند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه با توجه به چنین ظرفیت‌های بالایی هنوز نتوانسته است از کمترین امکانات موجود هم بهره کافی را در راستای رشد اقتصادی و اجتماعی و توسعه پایدار کشور ببرد.

ریاحی با اشاره به عوامل موثر در توسعه گردشگری، گفت: مرمت و احیای اماکن تاریخی و حفظ و ارتقای محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی، بهبود کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده به مسافران با در نظر گرفتن روحیه آنها، رعایت حقوق و برقراری امنیت جانی و مالی گردشگران و تقویت شبکه‌های ماهواره‌ای، رادیویی و تلویزیونی جهانی و تقویت جایگاه ایران در امور بین‌الملل با راهکارهای مناسب است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول