اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آفرینش‏های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری:

عدم بضاعت گروه‏های تئاتری باعث رونق نمایشنامه‏‌خوانی شده است

خبرگزاری فارس: مدیر آفرینش‏های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: عدم بضاعت گروه‏های تئاتری باعث رونق نمایشنامه‏‌خوانی شده است.

عدم بضاعت گروه‏های تئاتری باعث رونق نمایشنامه‏‌خوانی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام زرگر عصر امروز در دومین نشست تخصصی دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی با موضوعات نمایشنامه‏‌خوانی کودک و نوجوان و ادبیات نمایشی آئینی در مشهد اظهار کرد: برگزاری دومین جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی رضوی اتفاق مهمی در عرصه نمایشنامه‏‌خوانی کودک و نوجوان است.

 مدیر آفرینش‏های هنری و تئاتر کانون گفت: به عقیده من جشنواره‏‌ها همچون ذره‌‏بین هستند و در حقیقت توجه افراد دیگر را به حوزه مدنظر خود معطوف می‏کند و سبب می‏شود که این حوزه به چشم آمده و مطرح شود. 

زرگر خاطرنشان کرد: با توجه به خصوصیات مشهد و حضور یکی از قدیمی‌‏ترین پایگاه‏های تئاتری کشور در مشهد برگزاری جشنواره نمایشنامه‏‌خوانی بسیار راهگشاست.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه‏‌های آموزشی که امروزه هست نمایشنامه‏‌خوانی کودک شکل اصلی خود را پیدا می‏کند، لازم است که دیگر نهادهای استان هم از این تجربیات استفاده کنند و زمینه بازتولید این آثار را پدید بیاورند.

این عضو هیئت علمی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر با پرداختن به نوپایی پدیده نمایشنامه‏‌خوانی در ایران، تصریح کرد: این پدیده در جهان نیز 30 تا 40 سال به شکل امروزی حضور دارد اما به دلایل مخالف در ایران جای خود را باز کرده است شاید خوانش نمایشنامه جای خالی بسیاری از اجراها را می‏گیرد.

وی ادامه داد: مشکلات سخت‌افزاری و عدم بضاعت گروه‏های تئاتری در به‌‏صحنه بردن یک نمایش سبب شده که این شکل کم هزینه در شور ما استقبال خوبی داشته باشد.

زرگر گفت: رونق نمایشنامه‏‌خوانی سبب شده که برخی از هنرمندان از جنبه‏‌های تربیتی و توان‏بخشی هم به آن نگاه کنند و چنین دیدی از نمایشنامه‏‌خوانی ابزاری برای کشف استعداد‏های کودکان و نوجوانان و بخشیدن اعتماد به‏‌نفس به آن‏ها ساخته است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول