اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد

اجرای برنامه‌های فرهنگی در 45 امامزاده در استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: 45 امامزاده فعال در استان کرمانشاه داریم و برنامه‌های فرهنگی در این امامزاده‌ها اجرا می‌شود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در 45 امامزاده در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن سلیمانی در نشستی خبری که به مناسبت 5 ذی‌القعده، روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری سازمان اوقاف و امور خیریه و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی از امسال 5 ذی‌القعده به عنوان روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است.

سلیمانی دلیل نامگذاری پنجمین روز ماه ذیقعده به این نام را قرار گرفتن این روز در دهه کرامت عنوان کرد و افزود: دهه کرامت با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در اول ذی‌القعده شروع و با ولادت امام رضا(ع) در 11 ذی‌القعده پایان می‌یابد بنابراین در میانه این دهه روز 5 ذی‌القعده نیز به امامزادگان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در طول هفته کرامت امسال هشت همایش ویژه بزرگداشت هشت بقعه و امامزاده استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همایش‌هایی برای بزرگداشت مقام امامزادگان در کشور برگزار می‌شود گفت: در استان کرمانشاه در سیده فاطمه کرمانشاه‌، احمد‌بن‌اسحاق سرپل‌ذهاب، امامزاده مهدی هرسین، امامزاده سید‌عبیداله در روستای هجیج، امامزاده احمد سنقر، امامزاده باقر بیستون، امامزاده ابراهیم کنگاور و امامزاده حسن اسلام‌آبادغرب برگزار می‌شود.

وی گفت: تاکنون مراسم بزرگداشت سیده فاطمه کرمانشاه و امامزاده حسن در اسلام‌آباد‌غرب برگزار شده است.

سلیمانی از برگزاری مراسمی ویژه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در بقعه امامزاده احمد سنقر خبر داد و گفت: بقعه امامزاده احمد در برخی از جلسات  به عنوان قطب کامل فرهنگی در کشور شناخته شد و به همین دلیل مراسم ویژه میلاد امام رضا(ع) با عنوان عزت در سایه فرزندان حضرت زهرا(س) در این بقعه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: 45 امامزاده فعال در استان کرمانشاه داریم که برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت‌الهی و بصیرت عاشورایی در این امامزاده‌ها اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه زیارت‌ها از این اماکن متبرکه ادامه داد: امامزاده ابراهیم کنگاور‌، بقعه احمد‌بن‌اسحاق سرپل‌ذهاب، امامزاده باقر بیستون و امامزاده احمد سنقر بیشترین تعداد زوار را دارند.

سلیمانی حدود 40 درصد درآمد امامزاده‌ها را صرف کارهای عمرانی عنوان کرد و افزود: مابقی صرف کارهای مدیریتی امامزاده، فعالیت‌های فرهنگی امامزاده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال‌جاری 206 مبلّغ به بقاع متبرکه اعزام شده است گفت: ر‌اه‌اندازی مراکز فرهنگی قرآنی از دیگر برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان است تا در آینده تمامی فعالیت‌های امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در مراکز فرهنگی قرآنی اجرا شود.

سلیمانی در پایان به طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: تاکنون هفت هزار نفر برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول