اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیری از بیماری‌های عفونی در مدارس

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: با توجه به اهمیت مسئله آموزش در پیشگیری از بیماری‎ها به ویژه بیماری‎های عفونی و ویروسی به دنبال برگزاری دوره‎های آموزشی بهداشتی در سطح گسترده در مدارس هستیم.

برگزاری دوره‌های آموزش پیشگیری از بیماری‌های عفونی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم عبدالحسین ناصری ظهر امروز در نشست با مدیران بهداشتی و درمانی دیلم اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به پیک دوم موارد اسهالی در آبان‎ ماه لازم است راهکارهای مناسبی برای کاهش بیماری در سطح شهرستان اتخاذ شود و ارایه آموزش‎های لازم در این زمینه ضروری است.

وی بر ارسال پس‌خوراند ماهانه موارد اسهالی و درصد نمونه التور به مراکز و بیمارستان از سوی واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‎ها تاکید کرد و افزود: موضوع التور از حساسیت بالایی برخوردار است و این موضوع در دستور کار جلسه آبان‌ ماه شورای سلامت قرار می‎گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خواستار تشکیل جلسه آموزشی برای رابطین ادارات شهرستان طبق برنامه تربیت مربی وبا و آموزش رابطین در ادارات شد.

وی با تاکید بر تشدید بازدیدهای بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه در اماکن تجمعی تصریح کرد: باید به متصدیان اماکن فروش مواد غذایی آموزش‎های لازم برای جمع‎آوری مواد غذایی فسادپذیر از مقابل مغازه‎ها و نگهداری آنها داخل مغازه داده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم در ادامه بر شستشوی منابع ذخیره آب و آب سردکن شبکه، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان با نظارت پرسنل بهداشت محیط تاکید کرد و خواستار تهیه دستورالعمل مکتوب برای پرسنل خدماتی شبکه و مراکز بهداشتی درمانی و برگزاری کلاس آموزشی برای نیروهای خدماتی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم اظهار داشت: کمیته التور در مراکز و بیمارستان تشکیل شود و آموزش عموم به صورت گروهی و چهره به چهره توسط واحدهای بهداشتی و درمانی در اولویت قرار گیرد.

ناصری از پرسنل بهداشت محیط و بهورزان خواست تا آب انبارهای مورد استفاده خانوارها در روستاهای تحت پوشش به طور مداوم کلرزنی شوند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول