اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان قم:

پیروزی در سایه پیروی از ولایت بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ بن ابیطالب(ع) یکی از مهم‌ترین درس‌های دوران دفاع مقدس را کسب موفقیت در سایه پیروی از ولایت دانست.

پیروزی در سایه پیروی از ولایت بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سید مهدی رضویان در حاشیه بازدید از نمایشگاه یاد یاران در قم اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با دهه کرامت امر مبارکی است که می‌توان بهره‌برداری معنوی لازم را از آن داشت.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور مجاهدت‌ها و فداکارهای فرزندان ایران زمین دانست و افزود: مستکبران شرق و غرب در اوایل انقلاب قصد داشتند نظام اسلامی را نابود کرده یا در حداقل شرایط، مرزهای جغرافیایی را جابه‌جا کنند، اما موفق به این کار نشدند.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه یکی از راه‌های گسترش فرهنگ دوران دفاع مقدس برگزاری نمایشگاه و یادواره‌های شهداست گفت: نسل جوان امروز با سازمان‌دهی بسیار خوب رده‌های مختلف بسیج گردهم آمده و ارتباط نزدیکی با زندگی شهدا پیدا کرده‌ است.

وی ادامه داد: نسل امروز شرایط دوران جنگ را ندیده و آن را درک نکرده‌ است، بنابراین نمایشگاه‌های دفاع مقدس می‌تواند بخشی از آن گنجینه عظیم را برای آنها تداعی کند.

رضویان با تاکید بر عبرت‌آموزی از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در آن دوران محدودیت‌های زیادی وجود داشت اما رزمندگان با تکیه بر ایمان و باورهای دینی به ویژه پیروی از ائمه اطهار(ع) موفق شدند این کمبودها را جبران کنند.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ بن ابیطالب(ع) بیان داشت: در دوران دفاع مقدس صحنه کربلا برای رزمندگان ایرانی تداعی شد و آنها نیز با ایثار و فداکاری همانند جوانان صدر اسلام به دفاع از آیین و سرزمین خویش پرداختند.

وی با اشاره به مخاطبان اصلی نمایشگاه‌های دفاع مقدس یعنی جوانان گفت: بیشترین تأثیر این نمایشگاه‌ها بر نسل جوان بوده و حال و هوای شهر نیز در هفته دفاع مقدس تغییر می‌کند و مردم به هر وسیله سعی می‌کنند یاد و خاطره دوران جنگ را زنده ساخته و گرامی بدارند.

رضویان ادامه داد: در شرایط کنونی که دشمنان تحریم‌هایی را علیه ملت ما اعمال کرده‌اند باید با یادآوری محرومیت‌های دوران جنگ، فضای آن زمان را بازسازی کرده و مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان را ترویج کنیم.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه علی‌ بن ابیطالب(ع) خاطر نشان کرد: درس‌های بزرگی می‌توان از دوران دفاع مقدس گرفت زیرا خودباوری و حس اعتماد به نفس در سایه پیروی از ولایت از مهم‌ترین دستاوردهای ما در این دوران بود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول