اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان:

«ولایت‌پذیری» عامل پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کاشان، ولایت‌پذیری را عامل موفقیت و پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس قلمداد کرد.

«ولایت‌پذیری» عامل پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود

حجت‌الاسلام سید محسن حسینی‌دیباجی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس، پیروزی خون بر شمشیر و معنویت بر مادیات و مصداق آیه شریفه «کم من فتنه قلیلة غلبت فتنه کثیره» بود.

وی، نتیجه مقاومت ملت ایران و دفاع از حریم و ناموس کشور را زدن سه سیلی از سوی جمهوری اسلامی به دشمن دانست و گفت: در هشت سال دفاع مقدس اولین سیلی به استکبار جهانی به عنوان طراح و پشتیبان اصلی تجاوز وارد شد.

این مسئول تصریح کرد: دومین سیلی نیز به صدام به عنوان مجری تجاوز به خاک ایران وارد شد و سومین سیلی را خائنان داخلی به عنوان ستون پنجم و عوامل هموارکننده تجاوز دریافت کردند.

حسینی‌دیباجی بیان داشت: در این دفاع ثابت شد نیروی ایمان می‌تواند نتیجه محاسبات دقیق و نقشه‌های کلاسیک دشمن را به صورت دیگری غیر از آنچه در افکار طراحان آن بوده تغییر دهد.

وی افزود: طی مدت هشت سال دفاع مقدس تمامی کانون‌های قدرت بین‌المللی اعم از نظامی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و غیره متفق‌القول و متحدالعمل علیه جمهوری اسلامی حامی و پشتیبان صدام شدند.

حسینی‌دیباجی، کینه و دشمنی صدام با شیعیان به ویژه ایران و بلندپروازی‌های وی برای تبدیل کردن عراق به ژاندارم و قدرت اول خاورمیانه توسط آمریکا و استکبار جهانی را از مهمترین دلایل انتخاب عراق برای حمله به ایران ذکر کرد و گفت: به فضل الهی و با رهبری خردمندانه امام راحل در این هشت سال تمامی قدرت‌های نظامی مغلوب رشادت و جانبازی رزمندگان اسلام  شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، مهم‌ترین دلیل پیروزی رزمندگان اسلام را در پنج عنصر عبادت، شهادت، ولایت، همت به همراه عنصر تکمیل‌کننده وحدت دانست و گفت: تمامی این عناصر از متن اسلام و تشیع توسط امام تبیین و استخراج شده است.

به گفته وی، سخنرانی‌های روشنگرانه امام و در صحنه ‌بودن ملت و همچنین پذیرش رهبری امام از سوی رزمندگان را موجب عزت و پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به جنگ دو هزار و 878 روزه عراق و ایران متذکر شد: در این مدت یک‌هزار روز نبرد فعال بین نیروهای ایرانی و عراق بود که 793 روز حمله از طرف نیروهای ایرانی و 207 روز حمله از سوی ارتش متجاوز عراق صورت پذیرفت.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول