اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

بازدید رئیس مجلس از هنرستان قدس قم

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی از هنرستان قدس قم بازدید کرد.

بازدید رئیس مجلس از هنرستان قدس قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس استان قم صبح امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار قم و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به صورت نمادین در هنرستان قدس برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت ورود دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و مهندسی هفت هنرستان جدید در استان ایجاد شده است.

محمدحسین امین‌جعفری با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان گفت: استقبال چشمگیری از این دانشگاه صورت گرفته و 347 نفر در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: افراد دارای استعدادهای متنوعی هستند که باید زمینه‌های شکوفایی و پرورش آنها را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: انسانی موفق است که متناسب با شرایط و نیازها گام بردارد و به تولید دستاورد جدید بپردازد.

علی لاریجانی در پایان از بخش‌های مختلف این هنرستان بازدید کرد.

هنرستان قدس دارای رشته‌های نقشه‌کشی عمومی(صنعتی)، ساخت و تولید(تراشکاری)، متالوژی(ریخته‌گری)، تاسیسات، صنایع فلزی، الکترونیک، الکتروتکنیک، نقشه‌برداری، ساختمان و مکانیک خودرو است.

تمام هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای پس از گذراندن واحدهای درسی دوره سه ساله متوسطه و اخذ دیپلم فنی و حرفه‌ای می‌توانند بدون گذراندن دوره پیش‌دانشگاهی و با شرکت در آزمون دوره کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای دولتی، شرکت در آزمون دوره کاردانی پیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی و شرکت در آزمون دوره کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی ادامه تحصیل دهند.

هنرجویان در صورت تمایل می‌توانند در آزمون تغییر رشته پیش‌دانشگاهی(ریاضی، علوم تجربی، هنر، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) شرکت کرده و پس از قبولی در دروس مشخص شده، در دوره پیش دانشگاهی مربوط شرکت کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول