اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی:

14 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 14 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور استان مشغول به تحصیل هستند.

14 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی ثقفی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: هفت کد رشته مقطع کارشناسی ارشد در حال حاضر به دانشگاه پیام نور استان اضافه شده است.

وی افزود: امید است با اخذ مجوز در بهمن‌ماه جاری رشته‌های فیزیک، جامعه‌شناسی، تربیت‌‌بدنی و روان‌شناسی نیز به این موارد اضافه شود.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به اضافه شدن هشت کد رشته کارشناسی به رشته‌های واحدها و مراکز پیام نور استان اشاره کرد و افزود: امسال در رشته‌های مهندسی مکانیک و رباتیک در مرکز بیرجند و مهندسی صنایع، علوم تربیتی، مشاوره، مدیریت صنعتی، کتابداری و اطلاع‌رسانی در سایر مراکز و واحدهای پیام نور استان پذیرش دانشجو داریم.

ثقفی از افتتاح 16 پروژه فرهنگی و عمرانی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در دهه فجر سال جاری خبر داد و اضافه کرد: تمام این پروژه‌ها 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اعتباری معادل 15 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل 9 ساختمان آموزشی با متراژ 3 هزار و 200 متر مربع زیربنا و 20 درصد فضای آزمایشگاهی، سه سوله ورزشی در مرکزهای نهبندان، قاینات و فردوس و سوله کارگاهی در بیرجند است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی، مسجد مرکز بیرجند، فاز دوم ساختمان آموزشی فردوس و مجموعه مهمانسرای مرکز بیرجند با 20 سوئیت را از دیگر پروژه‌های این مجموعه عنوان کرد.

*‌اضافه شدن 2 رشته به مقطع کارشناسی ارشد مرکز بیرجند

ثقفی از اضافه شدن دو رشته ریاضی کاربردی و شیمی آلی به مقطع کارشناسی ارشد مرکز بیرجند خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی 4 هزار و 236 نفر است.

وی به سرانه آموزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرانه آموزشی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی برای هر دانشجو دو متر مربع است که با افتتاح پروژه‌ها این سرانه به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به وجود تعداد دو مرکز و 9 واحد دانشگاهی پیام نور در استان ادامه داد: با افتتاح ساختمان ستاد استان مشکلات اداری پیش روی دانشجویان به حداقل می‌رسد.

ثقفی مجموع اعتبارات تملک و دارایی دانشگاه‌های پیام نور خراسان جنوبی را 600 میلیون تومان و اعتبارات ملی آن را 42 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 20 درصد از 60 نفر عضو هیئت علمی این مراکز در مقطع دکترای تخصصی پذیرفته شده‌اند.

وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور استان رتبه سوم کشوری را به لحاظ انجام فعالیت‌های فرهنگی در بین دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور کسب کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی ادامه داد: این دانشگاه در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تنها دانشگاهی است که سؤالات آزمون سراسری خود را در فضای مجازی به واحدهای دانشگاهی تابعه ارسال می‌کند و این اقدام امسال برای نخستین بار با موفقیت صورت گرفت.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول