اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شمقدری:

عرصه سینما به پژوهشگاه و اتاق فکر نیاز دارد

خبرگزاری فارس: معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در عرصه سینما نیاز به ایجاد یک پژوهشگاه و اتاق فکر داریم تا بتوانیم از گنجینه معارف رضوی با توجه به نیاز جامعه سوژه‌هایی را انتخاب و در اختیار جامعه سینمایی قرار دهیم.

عرصه سینما به پژوهشگاه و اتاق فکر نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، جواد شمقدری اظهار کرد: آنچه مسلم است یکی از کارکردهای فرهنگ و همه زیرشاخه‌های آن این است که یک مفهوم و معنا را به مخاطب عرضه و در دل و جان او نهادینه می‌کند، سینما نیز در هر پرداخت هنری چنین اثری را بر مخاطب می‌گذارد و مخاطب در ضمیر ناخودآگاه خود یک تاثیر را حس می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به موضوعیت فرهنگی اجتماعی ایران و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری، ما می‌توانیم بیش از حوزه‌های دیگر از فرهنگ رضوی در حوزه سینما برخوردار باشیم و راه تعالی و درست را بر روی مخاطب بگشاییم.

معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینماگران با تمسک به فرهنگ رضوی می‌توانند به محتوای کار خود غنای بیشتری ببخشند زیرا جامعه هنری خودش را مدیون امام رضا(ع) می‌داند.

شمقدری افزود: امروز آرامش ما به واسطه وجود امام رضا(ع) است مخصوصاً با توجه به وجود بحران‌های حاضر وجود ایشان واسطه‌ای است برای نزول برکات الهی و این ظرفیت می‌تواند در خدمت هنرمند و سینماگر ما باشد و اثر خودش را با معارف رضوی آرایش دهد.

وی با اشاره به فیلم‌ها، مستندها و فیلمنامه‌های تهیه شده در بخش‌های سینمایی جشنواره امام رضا(ع) گفت: در عرصه بخش‌های سینمایی ما نیاز به ایجاد یک پژوهشگاه و اتاق فکر داریم تا بتوانیم از گنجینه معارف رضوی با توجه به نیاز جامعه سوژه‌هایی را انتخاب و در اختیار جامعه سینمایی قرار دهیم و آنها هم بتوانند در قالب یک اثر هنری ارزشمند ظهور و بروز کنند.

شمقدری افزود: برای اینکه بتوانیم خروجی خوبی داشته باشیم باید زنجیره‌ای بین پژوهشگاه‌ها و اتاق فکر و سینماگران ایجاد شود و اگر این زنجیره نقص داشته باشد ما شاهد فیلم‌های خوب و تاثیرگذار در این زمینه نخواهیم بود.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول