اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک حرکت مردمی انجام شد

استقبال ارادتمندان به اهل‌بیت کردستان از پرچم متبرک امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس: مردم استان کردستان که از ارادتمندان اهل‌بیت هستند از پرچم متبرک امام رضا(ع) که توسط نماینده مقام معظم رهبری به شهرستان سنندج آورده شده بود، استقبال کردند.

استقبال ارادتمندان به اهل‌بیت کردستان از پرچم متبرک امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کردستانی‌ها از دیرباز ارادت خود را به اهل‌بیت اعلام کرد‌‌ه‌اند، پخش نذری، برگزاری جشن‌های مولودی‌خوانی، ورود به امامزادگانی چون هاجره خاتون، پیرعمر، پیرمحمد و غیره و زیارت از مرقد این بزرگواران گواهی بر ارادت کردستانی‌ها به ائمه اطهار است.

امروز دیار کردستان میزبان پرچم متبرک امام رضا(ع) بود که از سوی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به سنندج آمده بود همراهان این پرچم که از خیابان‌های سنندج گذشتند و آن را به مرقد خواهر مطهرش هاجره خاتون رساندند مردمان معتقد به اهل بیت کردستان بودند که با دف‌نوازی و ذکرگویی قدم در زیارتگاه بانو هاجره خاتون نهادند.

آوای یا الله، یا محمدرسول‌الله بر زبان ذکرگویان و مومنان مردم سنندج طنین‌انداز شد و پرچم متبرک امام رضا(ع) را همراهی کردند.

سنندج دیار مهر و ایمان قدمگاه مومنان، دیار آرامگاه مرقد بزرگوارانی چون خواهر امام رضا(ع) صبح امروز را با نوای دلنشین الله، محمداً رسول‌الله آغاز کرد، دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان، روحانیون، مسئولان همه و همه آمدند تا در همصدای این نوای دلنشین باشند و ذکرگویان را همراهی کنند.

امروز هر کدام از مردم با دوربین‌ها و موبایل‌های شخصی خود عکاس و تصویربردار شده بودند و لحظه لحظه این مراسم معنوی را ثبت می‌کردند.

باید گفت کردستان و کردستانی‌ها از دیرباز شاهد آیین‌های معنوی در این دیار هستند جشن‌های مولودی‌خوانی و دف‌نوازی، برگزاری مراسم مدیحه‌سرایی و مداحی و مراسم‌هایی از این دسته همگی گویای اهمیت کردستانی‌ها به فعالیت‌های دینی و معنوی است.

علاوه بر این وجود 511 هیئت مذهبی اهل تسنن و تشیع در استان کردستان که در برنامه‌های مناسبتی و ملی از جمله میلاد باسعادت امام رضا(ع) برنامه اجرا می‌کنند نیز گواه دیگری بر ارادت کردستانی‌ها به ائمه اطهار است.

اما نباید نادیده گرفت که این‌ها همگی در سایه وحدت و همدلی میسر می‌شود و مردم استان کردستان با انسجام و یکپارچگی هرچه تمام‌تر در این راه قدم بر‌می‌دارند و به دشمنان اسلام و مسلمین خواهند فهماند که ایران اسلامی و کردستان سربلند با اتحاد و همبستگی همیشه پایدار خواهد ماند و ائمه اطهار را سرمشق خود ساخته و فرامین خدا، قرآن کریم و پیامبر اسلام را الگوی خود می‌داند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول