اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قم خبر داد

کاهش 13 درصدی جرایم مهم در یکسال اخیر

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قم گفت: امسال در جرایم مهم و کلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 13 درصد کاهش روبه‌رو شدیم.

کاهش 13 درصدی جرایم مهم در یکسال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاظم مجتبایی امروز در نشست مطبوعاتی که در مقر فرماندهی انتظامی استان قم به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا برگزار شد اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی، آمار جرایم سنگین و مهم در استان قم در طول یک ‌سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن 13 درصد کاهش یافته است.

وی کاهش 13 درصدی جرایم مهم در استان قم را شامل جرایمی مانند سرقت به عنف، سرقت مسلحانه، سرقت بانک و سرقت طلافروشی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: گر چه جرایم مهم کاهش یافته است ولی مجموع سرقت‌های خرد و کلان در این مدت سه درصد رشد داشته است.

وی به تبیین کاهش سرقت‌ها پرداخت و تصریح کرد: در جرایم سرقت جیب‌بری، سرقت قطعات خودرو و سرقت داخل خودرو در مدت یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه 30 تا 45 درصد کاهش داشته‌ایم.

مجتبایی در ادامه با تشریح کاهش سرقت‌های کلان و مهم بیان کرد: سرقت اتومبیل هفت درصد و سرقت موتورسیکلت 20 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی پلیس در ایجاد امنیت برای مردم موجب کاهش تخلفات شده است ابراز داشت: در طول یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه در سرقت به عنف 10 درصد، در آدم‌ربایی 86 درصد و در قتل عمد 26 درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

*کاهش هفت درصدی تصادفات در قم

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش تصادفات در یکسال گذشته اشاره و تصریح کرد: در طول این مدت تصادفات هفت درصد کاهش یافته است.

وی در مقایسه‌ اجمالی به کاهش تصادفات به وقوع پیوسته یکسال گذشته اشاره و بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد در طول یکسال گذشته 908 فقره تصادف نسبت به مدت مشابه کمتر به وقوع پیوسته است.

مجتبایی اضافه کرد: در کنار کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته چهار نفر بیشتر بر اثر تصادفات فوت کرده‌اند به گونه‌ای که آمار تلفات در این مدت از 121 نفر به 125 نفر افزایش یافته است.

* کشف 5 تن مواد مخدر در یکسال گذشته

وی در بخش دیگر سخنان خود از افزایش 31 درصدی کشف مواد مخدر خبر داد و گفت: در این مدت نیروی انتظامی 5 هزار و 300 کیلو مواد مخدر کشف کرده و 38 باند توزیع مواد مخدر را منهدم کرده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه نیروی انتظامی در مهار شرارت‌ها و مفاسد اجتماعی موفق عمل کرده است اذعان کرد: در مجموع دستگیری‌ها مربوط به شرارت‌ مفاسد اجتماعی و قاچاق کالا با 9 درصد کاهش روبه‌رو بودیم.

وی 20 درصد دستگیری مجرمین در طول یکسال گذشته را مربوط به قاچاق مواد مخدر، هشت درصد دستگیری‌ها را مربوط به سرقت و 72 درصد را مربوط به سایر جرایم عنوان کرد.

مجتبایی در بخش پایانی سخنان خود به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: هفته ناجا صبح شنبه با 72 برنامه متنوع عمرانی، فرهنگی و نظامی با شعار سرمایه اجتماعی اقتدار ما آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول