اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

جامعه امروز نیازمند کارهای فرهنگی دقیق و هنرمندانه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی بسیار سخت است گفت: جامعه امروز نیازمند کارهای فرهنگی حساب شده، دقیق و هنرمندانه و به روز است.

جامعه امروز نیازمند کارهای فرهنگی دقیق و هنرمندانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی بعد از ظهر امروز در دومین همایش ملی میقات الرضا که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: اولویت کار فرهنگی بیشتر از کارهای اقتصادی و سیاسی است چرا که از همه طرف از داخل و خارج، ارزش‎های دینی و اسلامی مورد حمله و هجوم دشمنان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فرقه‎هایی در دنیا پدید آمده که از طریق مسلمانان منحرف حمایت می‎شود تصریح کرد: مهمترین نیاز ما این است تا در قبال شبکه‎هایی که به ارزش‎های مکتبی حمله می‎کنند یک شبکه جهانی در دفاع از تشیع و مکتب اهل بیت (ع) راه‎اندازی کنیم و از طریق منطق، علم، سعه صدر و ادب اسلامی از مکتب‎مان دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه توهین برای کسانی است که منطق ندارند خاطر نشان کرد: تشیع بالاترین منطق را در مسائل فقهی، علمی، کلامی و تفسیری دارد و دولت یا سازمان اوقاف و امور خیریه باید در راستای تشکیل شبکه جهانی گام بردارد.

نورمفیدی یادآور شد: یکی از مسائل بسیار با اهمیتی که در معارف دینی مورد توجه قرار گرفته مسئله قبر رسول الله (ص)، ائمه اطهار و در رتبه بعد نیز صالحان و موالیان خاندان عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه مسجد در نگاه اسلامی محل عبادت است خاطر نشان کرد: مسجد محل توجه خدا، تطهیر، تزکیه و عبادت است اما می‌بینیم از همان روزهای اول که پایه نخستین مسجد و یا دومین مسجد در مدینه الرسول ریخته شد، پیامبر مسجد را منحصر به عبادت و نماز و جماعت نکرد بلکه تمام امور از جمله تجدید قوا نیز از مسجد انجام می‎گرفت.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه بین امور اجتماعی، نظامی، سیاسی و محل عبادت که پیامبر (ص) به آن اهتمام ورزیده بود رابطه وجود داشته است متذکر شد: سیاست ما عین دیانت ماست و خدا فقط از بندگانش عبادت، نماز، روزه، خمس و زکات نمی‎خواهد.

نورمفیدی به پویایی مساجد در جامعه اسلامی تاکید کرد و ابراز داشت: مساجدی که پویا و فعال هستند می‎توانند در جذب نسل جوان به خوبی عمل کنند.

وی با بیان اینکه زیارت دارای فلسفه است گفت: وقتی انسان به زیارت انسان کاملی می‎رود باید نقشی را برای زائر ایفا کند و خود را در ترازوی شخصیت امام قرار دهد و توجه داشته باشد که چه تناسبی بین زائر و امام وجود دارد لذا اگر این زیارت مدنظر قرار گیرد مورد شفاعت حضرت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول