اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنایع و معادن ایران:

تغییر ساختاری دانشگاه صنایع و معادن ایران یکسال به تعویق افتاد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنایع و معادن ایران گفت: تغییر ساختاری دانشگاه صنایع و معادن ایران یک سال به تعویق افتاد.

تغییر ساختاری دانشگاه صنایع و معادن ایران یکسال به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیامک نوری عصر امروز در حاشیه آغاز شروع تحصیلی دانشگاه صنایع و معادن ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دانشگاه در حال حاضر در کشور دارای سه مرکز دانشگاهی علمی و کاربردی است و در هیچ یک از نقاط کشور شعبه‌ یا واحد رسمی ندارد.

وی تصریح کرد: مراکز که در سایر استان‌های کشور وجود دارد به عنوان مجری بخش آموزشی دانشگاه در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه صنایع و معادن ایران درباره تغییر ساختاری بحث آموزشی از وزارت صنایع و معادن به وزارت علوم و فن‌آوری اطلاعات گفت: بحث تغییر ساختار جز مصوبه شیاری عالی اداری بهمن ماه سال 90 است ولی در حال حاضر متوقف و قرار است یک سال تاخیر داشته باشد.

این مسئول دلیل تاخیر در تغییر ساختاری مصوبه شورای عالی اداری را توصیه‌های شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: وزیر گفت برای این تغییر نیاز به بررسی بیشتر است.

نوری تاکید کرد: فعالیت این دانشگاه زیر نظر سازمان معدن، تجارت باشد بهتر و موثرتر است.

رئیس دانشگاه صنایع و معادن ایران راجع به برخی تغییرات ایجاد شده در دانشگاه صنایع و معادن ایران گفت: طی تغییراتی که طی دو سال اخیر در این دانشگاه ایجاد شد حرکت‌های این دانشگاه را کند کرد.

وی درباره تحولات این دانشگاه پس از تاسیس این واحد دانشگاهی بیان داشت: در دهه فعالیت این دانشگاه که با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده در حوزه حل مسائل صنعتی و انجام پروژه‌های معدنی و صنعتی فعالیت‌های مهم و اساسی انجام شد.

نوری یادآور شد: این دانشگاه در حوزه آموزش و در حوزه فنی، مکانیک و متالوژی دانشجویی کارشناس ارشد پرورش می‌دهد و در سطح کاردانی و مهارتی دانشجو پرورش می‌دهد و حدود سه تا چهار هزار فارغ‌التحصیل داشتیم.

این مسئول یکی از اهداف و رسالت این دانشگاه را پوشش واقعی ارتباط بین صنعت، معدن تجارت با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: در بازنگری اخیری که در برنامه استراتژیک دانشگاه مطرح شد ایجاد ارتباط صنایع با دانشگاه مطرح شد.

نوری درباره تغییر ساختاری دانشگاه زیر نظر وزارت علوم گفت: در صورتی این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری اطلاعات قرار گیرد از اهداف از پیش تعیین شده این دانشگاه باز می‌ماند و فرصت بکر و در سطح ملی از دست می‌دهیم.

وی یادآور شد: در اکثر جلسات به صورت مکتوب و شفاهی نسبت به عدم تغییر ساختار این دانشگاه بحث شد و توقف یکساله‌ای که در این راستا انجام شد برای بررسی ابعاد دقیق‌تر انتقال این دانشگاه ایجاد شد.

نوری درباره هزینه تحصیل در این دانشگاه گفت: هزینه تحصیل در این دانشگاه  بستگی به دوره آموزشی دارد ولی با توجه به دوره‌هایی که این دانشگاه دارد هزینه تحصیل این دانشگاه پایین‌تر از قیمت تمام شده دوره‌های تحصیلات تکمیلی سایر دانشگاه‌های کشور است. 

انتهای‌پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول