اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج:

سوریه و لبنان خط مقدم ایران در جنگ امروز هستند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه جنگ تحمیلی همچنان ادامه دارد گفت: امروز سوریه، لبنان و غزه خط مقدم جبهه ما هستند و ما باید در این جبهه با بصیرت و هوشیاری مقابل دشمنان بایستیم.

سوریه و لبنان خط مقدم ایران در جنگ امروز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات ثامن الائمه (ع) که چهارشنبه شب در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، به تشریح سه دوره جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت: در سال نخست جنگ تحمیلی عراق حدود یک هزار و 200 کیلومتر از خاک کشورمان را به اشغال خود درآورد و با حمایت همه جانبه دولت‌های غربی به رهبری آمریکا هر چه در توان داشت برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران به کار گرفتند.

وی ادامه داد: بین سال‌های 59 و 60 اوضاع داخلی ایران نیز به شدت متشنج بود، ترورها، انفجارها، فشارهای اقتصادی و ناامنی که ضد انقلاب‌ها و منافقین بر کشور تحمیل کرده بودند بر شدت آشفتگی اوضاع کشور افزوده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج ابراز داشت: امام راحل بود که در این دوره پر تنش با مدیریت الهی و آسمانی خود تکلیف بنی صدر، منافقین، ملی‌گراها و متحجرین را مشخص و وضعیت کشور را ساماندهی کرده و بین قوای مسلح وحدت ایجاد کرد، در این زمان بود که نخستین عملیات رزمندگان اسلام در روز ششم مهر 60 با نام مقدس ثامن‌الائمه(ع) رقم خورد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه در دوران هشت ساله دفاع مقدس حدود 50 عملیات توسط نیروهای مسلح ایران انجام شد افزود: در میان تمام این عملیات‌ها فقط عملیات ثامن الائمه (ع) به نام مبارک امام معصوم بود و این عملیات، صحنه نبرد را عوض کرد. صدام و ضد انقلاب‌ها یک سال هر کار خواستند با نیروهای اسلام انجام دادند ولی به نام مبارک امام رضا(ع) دوران پیروزی اسلام از این مقطع آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات حصر 330 درجه‌ای آبادان شکسته شد ابراز داشت: بعد از این عملیات بود که مقطع تازه‌ای در جنگ آغاز شد و رزمندگان اسلام در عملیات‌هایی همچون طریق القدس و فتح المبین توانستند بخش‌هایی از خاک کشورمان که در تصرف دشمن متجاوز بود را آزاد سازند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین دلایل پیروزی رزمندگان اسلام در برابر متجاوزین به آب و خاک ایران پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین دلائل پیروزی ما در عملیات‌ها، آرامش عجیب بین نیروهای سپاه، بسیج و ارتشی بود و نکته دوم نیز وحشت و هراس دشمنان از ما بود و این شرایط موجب شد نشانه‌هایی از وعده‌های الهی در قرآن کریم را از نزدیک لمس کنیم.

تویسرکانی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل موفقیت انسان در زندگی آرامش است ادامه داد: در شب عملیات، شادی و آرامش میان بچه‌ها موج می‌زد و با هم شوخی می‌کردند.

وی افزود: توسل به اهل بیت (ع) رمز آرامش رزمندگان و خانواده‌های آنان بود، در جبهه‌ها همه بسیجی‌ها با توسل به حضرت زهرا(س) و امام حسین و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به آرامش می‌رسیدند و با تمسک به این آرامش در مقابل دشمنان اسلام و ایران اسلامی ایستادگی می‌کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه توسل، راه رسیدن به خداست بیان داشت: امروز وهابیت به اسم توحید می‌خواهد توسل را از ما گرفته و شرک را جایگزین آن کند، در فتنه 88 همه دیدیم که در خطبه‌های نماز جمعه مقام معظم رهبری توسلی یک دقیقه‌ای به امام زمان(عج) داشتند و آن توسل کار را تمام کرد.

تویسرکانی ادامه داد: ما در جنگ با توسل پیروز شدیم نه با سلاح، دشمن از نظر ظاهری در همه مسائل از ما جلوتر بود ولی ما یک سلاح به نام ائمه(ع) داشتیم که بر همه سلاح‌های مادی غلبه کرد.

وی در پایان با بیان اینکه جبهه‌های ما جبهه حق و باطل، توحید و شرک بود خاطر نشان کرد: دفاع همچنان باقی است، امروز خط مقدم ما سوریه، لبنان و غزه است و همه دشمنان می‌دانند اندیشه امام از مرزها بیرون رفته و این حاصل خون شهدا است و ما همواره باید از درگاه خداوند بخواهیم که حافظان خون شهدا باشیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول