اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بهترین جهاد ایجاد اشتغال در کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط فعلی جامعه ایجاد اشتغال که از اساسی‌ترین نیازهای جامعه خصوصا برای جوانان میهن اسلامی ایران است، بهترین جهاد محسوب می‌شود.

بهترین جهاد ایجاد اشتغال در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فخرالله مولایی در آیین بهره‌برداری از شرکت پادناپلیمر که با حضور آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین، علی ذبیحی معاون وزیر نیرو و با حضور مسئولان کشوری و محلی برگزار شد، اظهار کرد: حمایت دولت از تولیدکنندگان صنایع پایین دستی و تکمیلی پتروشیمی برای تولید موادخام اولیه برای محصولات پلیمری از برنامه‌های اساسی این سازمان بوده تا مواد اولیه و تکمیلی پتروشیمی بدون واسطه به دست تولیدکنندگان برسد.

وی افزود: برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران امضا شده که از جمله مشوق‌های آن تخصیص معافیت‌های مالیاتی به طرح‌های تکمیلی پتروشیمی، ارایه تخفیف در واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران و همچنین افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی است.

شرکت پادناپلیمر تولیدکننده مستریچ پلی پروپیلن، پلیمرهای تقویت شده، گرانول کامپوزیت است که با سرمایه‌گذاری ریالی 50 میلیاردی و ارزی 4 میلیون دلاری که 65 نفر اشتغال‌زایی به وجود آورده به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه سفر به این استان در جشن خودکفایی ملی در تولید و ساخت جدیدترین نسل کنتورهای هوشمند (ami) منطبق با آخرین فناوری‌های جهانی که در شرکت کنتورسازی قزوین برگزار شده بود شرکت کرده و در مراسم راه‌اندازی و بهره‌برداری از خطوط تولید کنتورهای هوشمند (ماژول دار تک فاز و سه فاز) با نام تجاری سامان، راه‌اندازی و بهره‌برداری از خطوط تولید کنتورهای دیجیتالی با نام تجاری رنان، راه‌اندازی و بهره‌برداری از افزایش ظرفیت هفت برابری خطوط تولید لامپ‌های کم‌مصرف با نام تجاری رسا نور که از جمله برنامه‌های جشن خودکفایی در تولید ملی کنتورهای هوشمند است، حضور داشت.

مولایی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید و ساخت این کنتورهای هوشمند بیان کرد: از برکات این نظام است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توانسته‌ایم به یک خودکفایی ملی دست پیدا کنیم.

وی نیاز جهانی به این محصول را سالانه یک میلیارد و 700 میلیون دستگاه عنوان کرد و افزود: ایران با تولید 31 میلیون از این دستگاه در سال توانسته نیاز داخلی کشور را تأمین کند و ما امیدواریم که بتوانیم بازارهای حوزه خلیج فارس را در آینده نزدیک گسترش دهیم.

در ادامه این مراسم نخستین و بزرگ‌ترین آزمایشگاه لامپ کشور مجهز به تجهیزات اندازه‌گیری تشعشعات u.v، طرح پایلوت کنترل هوشمند بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی کشور و از طرح پایلوت استحصال آب‌های زیرزمینی با استفاده از انرژی خورشیدی رونمایی شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول