اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قزوین:

احداث مصلای نماز جمعه قزوین اعتبار هنگفتی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: احداث مصلا برنامه وسیعی است که اعتبار هنگفتی را می‌طلبد.

احداث مصلای نماز جمعه قزوین اعتبار هنگفتی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام محمدتقی بهبودی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی احداث مصلای نماز جمعه شهر آبیک اظهار کرد: مهندسان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور پس از بازدید از زمین مصلا در آینده نزدیک، نسبت به تهیه نقشه مصلای نماز جمعه اقدام می‌کنند که پس از تهیه نقشه، شورای سیاستگذاری نسبت به تأمین بخشی از بودجه احداث مصلای نماز جمعه اقدام می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه احداث مصلا اعتبار سنگینی را می‌طلبد ضروری است که مسئولان، مردم را در امر ساخت مصلای نماز جمعه دخیل کنند.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر مشارکت مردم در ساخت مصلای نماز جمعه؛ خیرین، اصناف و صاحبان شرکت‌ها و کارخانجات نیز باید دست به دست هم داده و در ساخت مصلا که امری خیر و کاری ماندگار برای مردم و شهرستان آبیک است، کمک کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: مصلای نماز جمعه جامع مصلایی است که بتوان فضاهای فرهنگی، ورزشی، درمانی و فضاهای چند منظوره را در آن نظر گرفت.

بهبودی بیان کرد: اگر صندوق قرض‌الحسنه در مصلای نماز جمعه احداث شود می‌توان از افراد آبرومند نیازمند و مستمند دستگیری کرد و یا اگر کتابخانه و فضای فرهنگی احداث شود می‌توان زمینه حضور بیشتر جوانان را در مصلا فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در برخی از مساجد، گنجایش برگزاری برخی از برنامه‌ها و مناسبت‌های مهم در ماه‌های مختلف و یا دیدارهای مسئولان و مردم وجود ندارد که وجود مصلای نماز جمعه می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

این مسئول افزود: برای احداث یک مصلای نماز جمعه معمولی گمان نمی‌کنم کمتر از 100 میلیارد ریال اعتبار لازم باشد، لذا می‌طلبد که مردم و مسئولان مشارکت جدی و فعال در احداث مصلای نماز جمعه داشته باشند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول