اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی مطرح کرد

جلوگیری از ورود کالاهای خارجی‌/‌راندن خودرو سنگین برای زن افتخار نیست

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به ضرورت توجه به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت: مشکل بیکاری و تورم در جامعه با کاهش سهمیه حضور دختران در دانشگاه‌ها و محیط‌های کاری تا حدی حل می‌شود.

جلوگیری از ورود کالاهای خارجی‌/‌راندن خودرو سنگین برای زن افتخار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله جعفر سبحانی پنجشنبه شب در دیدار اعضای دبیرخانه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به هدف تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در زمان تشکیل دانشگاه آزاد عده‌ای مخالف آن بودند و عده‌ای موافق و من در جرگه موافقین قرار داشتم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ظرفیت دانشگاه‌ها کم بود و دانشگاه آزاد تا حدی مشکل کنکور را حل کرد، افزود: دانشگاه آزاد باید آزاد و اسلامی باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه علم بدون کنترل جز ویرانی ثمره دیگری نخواهد داشت، اضافه کرد: در مقابل نباید فقط به عقاید توجه کرده و از علم غافل شد، چرا که علم مایه حرکت و پیشرفت است و اسلام علم را کنترل می‌کند که در مسیر بشریت حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تفکیک جنسیتی بی‌احترامی به این جنس و آن جنس نیست.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه اساس پیشرفت علمی دانشگاه‌ها در تفکیک جنسیتی است، افزود: باید مسائل جنسی در داخل خانواده و از طریق ازدواج دنبال شود و خارج از خانه محیط کار است و باید محیط را برای کار آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید رشته تحصیلی دانشجویان مطابق با شرایط جنسیتی آنها باشد، افزود: یکی از ریشه‌های بیکاری امروز این است که دخترها جای پسرها را در دانشگاه‌ها و پست‌های دولتی گرفته‌اند، خانه‌ها بی‌زن و جوان‌ها بیکار هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید برای تحصیل دختران و استفاده از آنان در محیط‌های کاری سهمیه قائل شد، اضافه کرد: به طور مثال باید 25 درصد سهمیه به زنان و 75 درصد به مردان اختصاص داده شود چرا که مردان نان‌آور هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام دینی کل‌نگر است و بار زندگی را بر دوش مرد نهاده است، ادامه داد: کار زن در داخل منزل بوده و اینکه یک زن ماشین سنگین براند افتخار نیست.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه از سوی رهبر معظم انقلاب سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است، بیان کرد: باید درهای کشور به روی ورود کالاهای خارجی بسته شده و مردم از کالاهای داخلی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با جلوگیری از ورود کالاهای خارجی و همچنین سهمیه‌بندی کردن میزان حضور دختران در دانشگاه‌ها و محیط‌های کاری تا حدی مشکل بیکاری و تورم حل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به ساخت فیلم موهن درباره نبی مکرم اسلام از سوی صهیونیست‌ها خاطر نشان کرد: فیلم موهن چیزی جز هرزگی و لودگی نیست و این در حالی است که رجال آسمانی در تمام شرایع محترم هستند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه آدم‌های لوده از صهیونیست‌ها پول دریافت کرده تا به شخصیت نبی مکرم اسلام توهین کنند، تصریح کرد: جامعه جهانی عقل و درک دارد و این مطالب را به خوبی می‌فهمد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به مطرح شدن ادعای ساخت این فیلم به بهانه آزادی بیان خاطر نشان کرد: آزادی بیان چه ارتباطی به هتاکی دارد؟

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول