اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه:

برگزاری جشنواره تئاتر شهریمز در ارومیه سالانه شد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری ارومیه گفت: به دلیل استقبال مردم، از سال آینده جشنواره تئاتر شهریمز را به صورت دایمی و سالی یک بار برگزار می‌کنیم.

برگزاری جشنواره تئاتر شهریمز در ارومیه سالانه شد

ابراهیم خلیل رضاییه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب اداره‌ها و هنرمندان از جشنواره تئاتر شهریمز که شهریور امسال برگزار شد و با تلاش‌های فراوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، قصد داریم از سال آینده این جشنواره را به صورت دایمی و سالی یک بار برگزار کنیم.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره تئاتر شهریمز مهر ماه امسال و با حضور مدیرکل دفتر تئاتر خیابانی کشور در ارومیه افتتاح می‌شود.

رضاییه با اشاره به اینکه برخلاف جشنواره‌‌های دیگر تئاتر که اجرای آنها در استان با اما و اگر مواجه شده، این سازمان مصمم به برگزاری این جشنواره به صورت منطقه‌ای است که اقدامات آن نهایی شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی ارومیه، به انتخاب سه نمایش برتر برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی اشاره کرد و افزود: در مراسم اختتامیه جشنواره شهریمز، برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری جشنواره‌های تئاتر خیابانی استانی، سه نمایش به جشنواره بین‌المللی راه یافتند.

وی افزود: هنرمند، متعهد به مسیرگشایی برای رسیدن به آگاهی است و مصداق فلسفه «من الحق الی الحق» است و ما هر کاری بتوانیم برای اعتلای هنرمندان انجام می‌دهیم.

وی به تئاتر خیابانی به عنوان ابزاری برای انتقال مفاهیم مذهبی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: در جشنواره شهریمز، فرهیختگان و هنرمندان استان گرد هم آمدند و برای اعتلای فرهنگ انقلابی و اسلامی شهر، تلاش خود را کردند.

دبیر جشنواره دایمی تئاتر شهریمز در انتها، به اتفاق‌های حاشیه‌ای مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر شهریمز اشاره کرد و گفت: صحنه‌هایی که در اثنای مراسم اختتامیه این جشنواره شاهد بودیم دل همه را آزرد اما ما حساب هنرمندان متعهد و دلسوز شهر را با برخی افراد هتاک یکی نخواهیم کرد.

گفتنی است در مراسم اختتامیه این جشنواره، یکی از شرکت‌کنندگان در این دوره، به کارشناس فرهنگی سازمان که از پیشکسوتان به نام استان و کشور است؛ توهین کرد که کارشناسان، صاحبنظران و هنرمندان با انتشار بیانیه‌ای این عمل را به شدت تقبیح کردند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول