اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی شهرستان قاینات

ششمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی آغاز شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با شش نمایش ششمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی در شهرستان قاینات آغاز شد.

ششمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم اظهار کرد: این اداره کل با همکاری انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی همگام با هنرمندان و با هدف ارتقا و اعتلای هنر نمایش و ایجاد جریان مستمر تئاتر در استان ششمین جشنواره تئاتر استان را برگزار می‌کند.

وی افزود: 35 متن و طرح نمایشی از شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی برای حضور در ششمین جشنواره تئاتر استان ارسال شد که پس از بازخوانی متون ارسالی، 24 متن به مرحله بازبینی راه یافت.

سرپرست معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: کمیته انتخاب ششمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی متشکل از علی شریفی، احمد عابدی و رمضان علی فدوی پس از بازبینی 20 اثر نمایشی، شش نمایش را برای راه‌یابی به بخش رقابتی جشنواره تئاتر استان انتخاب کردند.

زمزم ادامه داد: این نمایش‌ها با عناوین دار، انار داد به کارگردانی مرضیه شاه‌دادی از شهرستان بیرجند، تعویض به کارگردانی شهرام قاسمی از بیرجند، زیر سایه ساباط  به کارگردانی مسعود رونقی از قاین، بهار به کاردانی سید حسین  فدایی‌حسین از شهرستان سرایان، وقتی پیرانا گرسنه می شود به کارگردانی ملیحه محمدی کاریزنو از بیرجند و بگذار رنگ‌ها را از باد پس بگیرم به کارگردانی مسعود زمانی‌پور از شهرستان بیرجند هستند.

وی گفت: این نمایش‌ها از چهار تا هفت مهر‌ماه جاری در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات برای رقابت به روی صحنه می‌روند.

سرپرست معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: محمدرضا الوند، بهنام تشکر و سلمان فارسی صالح‌زهی داوران نهایی جشنواره تئاتر استان هستند.

زمزم تصریح کرد: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی هفت مهر‌ماه شهرستان قاینات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول