اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

امروز کتابخوانی یک واجب دینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز کتابخوانی یک واجب دینی است، گفت: صدور انقلاب با گسترش فرهنگ محقق می‌شود.

امروز کتابخوانی یک واجب دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری بعدازظهر امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: اسلام دین صلح،‌ دوستی، منطق و استدلال است و انقلاب ایران نیز که صبغه‌ای اسلامی دارد، می‌تواند از طریق گسترش فرهنگ، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در اقصی نقاط جهان گسترش یابد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در دین مبین اسلام افزود: از منظر دین اسلام و ذات اقدس باری‌تعالی کتاب مقوله‌ای مقدس است و سوگند خداوند به قلم نشان از اهمیت این ابزار انسان‌ساز است.

امام جمعه تبریز افزود: واژه کتاب در قرآن تقریباً در 230 مورد به کار رفته است که 49 بار مراد از کتاب قرآن کریم است و در حدیث ثقلین نیز بر اهمیت کتاب تاکید شده است.

وی افزود: موضوع کتاب و کتابت نقش تاثیرگذاری در حیات فردی و اجتماعی افراد داشته و میراث فرهنگی و تمدن اسلامی همیشه مملو از کتب بزرگانی است که افتخار جامعه بشری و عامل رشد و بالندگی این جوامع بوده‌اند.

وی افزود: با انتشار کتاب‌های خوب و پرمحتوا همچنین می‌توان اسلام ناب محمدی را ترویج کرد و چهره آن را به جهانیان نشان داد.

کتاب میراث تمدن بشر است

وی تاکید کرد: کتاب میراث تمدن بشر است و علوم گذشتگان را به آیندگان منتقل می‌کند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص کتاب اظهار کرد: امروز کتابخوانی یک واجب دینی است که باید اقشار مختلف مردم  با توجه به این امر نسبت به مطالعه مفید احساس مسئولیت کنند.

110 هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف در این نمایشگاه ارائه شده که 70 هزار عنوان آن به زبان فارسی و 40 هزار عنوان نیز به زبان‌های مختلف ارائه شده است.

این نمایشگاه از هشتم تا دهم مهرماه جاری از ساعت 13 تا 20 در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول