اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ملکوتی:

تروریست‌ها در سوریه به دنبال از بین بردن شیعیان هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز دشمنان با تحریک تروریست‌ها در تلاش هستند تا شیعیان را در نقاط مختلف دنیا از جمله سوریه از بین ببرند.

تروریست‌ها در سوریه به دنبال از بین بردن شیعیان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مسلم ملکوتی شنبه شب با حضور در کارگاه ساخت ضریح حضرت سیدالشهدا این ضریح مطهر را زیارت کرد و در جریان نحوه ساخت آن قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این ضریح مطهر با بیان اینکه حسین بن علی (ع) ریحانه رسول‌الله (ص) است، اظهار کرد: امام حسین(ع) همه چیز خود را در راه اسلام داد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان پس از واقعه کربلا تصور می‌کردند نام اهل بیت (ع) از بین می‌رود خاطر نشان کرد: حضرت زینب کبری (س) بعد از واقعه کربلا راه امام حسین (ع) را ادامه داد و تبلیغات علیه بنی‌امیه را از همان کربلا آغاز کرد.

وی با بیان اینکه زینب کبری (س) بعد از اینکه از اسارت به مدینه برگشت باز هم تبلیغ علیه دستگاه بنی‌امیه را رها نکرد یادآور شد: وقتی نتوانستند جلوی تبلیغات زینب (س) را بگیرند او را تبعید کردند.

ملکوتی با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان ابتدا به دنبال از بین بردن ذکر نام اهل بیت (ع) و در مرحله دوم به دنبال از بین بردن اسلام بود تصریح کرد: امام حسین (ع) با شهادتش به اسلام حیات داد و بعد از امام حسین (ع)، زینب (س) و ائمه اطهار (ع) اسلام را ادامه دادند.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان حقیقت اسلام را به نمایش گذاشتند بیان داشت: به همین علت تلاش برای از بین بردن شیعیان و اسلام حقیقی که پرچم‌دار آن شیعیان بودند آغاز شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فتاوای علمای وهابی مبنی بر حرام بودن زیارت قبور ائمه(ع) اظهار کرد: این‌گونه رفتارها از زمان متوکل عباسی شروع شد که قبر مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) را تخریب کرد و بر آن آب بست.

وی در ادامه با تقدیر دست‌اندرکاران ساخت ضریح امام حسین (ع)، ساخت این ضریح را تعظیم شعائر اهل بیت (ع) دانست و اظهار داشت: با ساخت این ضریح راه امام حسین (ع) و زینب (س) را ادامه دادید و در راه حفظ اسلام قدم برداشتید.

ملکوتی با بیان اینکه اسلام به وسیله شیعه تداوم پیدا خواهد کرد اظهار کرد: به همین دلیل امروز دشمنان با تحریک تروریسم در تلاش هستند تا شیعیان را در نقاط مختلف دنیا از جمله سوریه از بین ببرند.

وی در پایان خطاب به دست‌اندرکاران ساخت ضریح امام حسین (ع) گفت: این خدمت شما که علاقه شیعیان به اهل بیت(ع) را به جهان و جهانیان نشان می‌دهد تا قرن‌های متمادی و تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه دارد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول