اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضایی در بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی خطه زاگرس ـ 2

سرنوشت سوریه سرنوشت بیداری اسلامی و ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم خواندن سرنوشت سوریه برای مسلمانان گفت: سرنوشت سوریه سرنوشت بیداری اسلامی و سرنوشت ایران است.

سرنوشت سوریه سرنوشت بیداری اسلامی و ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن رضایی پنجشنبه شب در همایش بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی خطه زاگرس که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد عنوان کرد: غرب در ارتباط با سوریه چنین فکر می‌کند که اگر سوریه را بگیریم، جریان بیداری اسلامی را به دست گرفته و در واقع همان اسلام آمریکایی در منطقه ایجاد خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه غرب به ادعای ایجاد مردم‌سالاری در سوریه اقدام به حمله به این کشور کرده است‌ افزود: در سوریه بحث اصلی مردم‌سالاری نیست، اگر واقعاً دغدغه غرب مردم‌سالاری بود،‌ مشکلی نبود؛ دولت آنجا می‌گوید انتخابات انجام شود و این سخن یعنی دولت سوریه با مردم‌سالاری مشکلی ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه غرب به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است گفت: غرب در واقع می‌خواهد با گرفتن سوریه حس مقاومت مسلمانان را از بین ببرد.

وی افزود: یک هدف دیگر غرب از تصرف سوریه نقشه آنها برای مبارزه با ایران است و ‌آنها می‌خواهند کشورهای تحت نفوذ ایران را زیر سلطه خود درآورند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: آمریکا می‌خواهد کشورهای دوست ایران که می‌توانند به ایران کمک کنند را از ایران دور کرده و به نوعی ما را در منطقه تنها کند.

رضایی گفت: به همین دلیل است که آنها به کشورهایی از جمله عراق، لبنان، افغانستان، سوریه و بحرین حمله می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: توطئه‌های بسیار جدی علیه ما طرح‌ریزی شده است و‌ غرب این بار می‌خواهد ایران را به وسیله اقتصاد از پای درآورد.

وی اضافه کرد: ما باید در علم، فرهنگ، هنر، تمدن، خانه، خانواده و معماری و...‌ به گونه‌ای عمل کنیم که به دشمن نشان دهیم ما هر روز در تمام زمینه‌ها قوی‌تر خواهیم شد.

وی با اشاره به اهمیت جهاد در میان مسلمانان و اهتمام ویژه اسلام به جهاد گفت: جهاد در عرصه اقتصاد باید در تمام خانه‌های ما جاری باشد، این جهاد باید در تمام مزارع، در تمام صنایع و در میان تمام مردم ایران جریان داشته باشد.

رضایی یکی از فعالیت‌های دشمن در تضعیف قدرت ایران را تضعیف روحانیت دانست و گفت: دشمن در کشور فعالیت‌هایی را برای تضعیف روحانیت انجام می‌دهد و ما باید مراقب باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: کسانی که به دنبال تضعیف روحانیت در ایران هستند‌ به نوعی مکمل فعالیت‌های آمریکا به شمار می‌روند.

وی اذعان کرد: کسانی که می‌گویند سیاست‌های رهبری و سیاست گروهی خاص در ایران موجب پدید آمدن تحریم‌ها شده است، سخت در اشتباه هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دشمن از مدت‌ها قبل این برنامه را در مقابله با ایران پیاده کرده است و روشنگری‌های رهبر انقلاب راهبردی اساسی در موفقیت در برابر تحریم‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دشمن در هشت سال دفاع مقدس گفت: دشمنان سعی داشتند در این جنگ ایران را کوچک کنند، اما ایرانیان از این تهدید استفاده کردند و بزرگی خود را به جهان نشان دادند.

رضایی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس عنوان کرد: در شرایط کنونی هم روحانیت باید نقش مهم خود را در جامعه نشان داده و در مقابل دشمن قدرت ایران را نشان دهد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول