اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گروه سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

89 درصد تخت‌های بیمارستان توسط سالمندان اشغال شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همان طور که 15 درصد از مراجعه به پزشکان توسط سالمندان انجام می‌شود، 89 درصد از تخت‌های بیمارستان توسط سالمندان اشغال می‌شود.

89 درصد تخت‌های بیمارستان توسط سالمندان اشغال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مریم صدفی عصر امروز در نشست خبری روز قلب و سالمند که در مرکز بهداشت استان خراسان‌‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های سالم نگه‌داشتن سالمندان بهبود شیوه زندگی است.

وی در ادامه با اشاره به عوامل موثر در سلامت سالمندان تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار موثر در سلامت این گروه از افراد، تغذیه است که باید به آن توجه ویژه کرد.

سرپرست گروه سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دوران سالمندی به دلیل سیر طبیعی زندگی لاجرم اتفاق می‌افتد، ادامه داد: رهاورد این دوران از زندگی کاهش تمرکز حواس، افزایش ناتوانی و دچار شدن به چند بیماری به صورت همزمان است.

صدفی در ارتباط با راهکارهای پیشگیری از بیماری‌های مختلف در دوران سالمندی تاکید کرد: رعایت کردن بهداشت فردی مناسب، تغذیه صحیح، حضور فعال در جامعه، مصرف نکردن مواد مخدر و فعالیت فیزیکی مناسب از عواملی است که سبب پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های دروان سالمندی است.

وی با اشاره به تغذیه نادرست اکثر افراد سالمند خاطرنشان کرد: در افراد سالمند 16 درصد با چاقی و 18 درصد با لاغری بیش از حد مواجه هستند.

سرپرست گروه سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا ادامه داد: بهتر است که برای سالمندان سه وعده غذای اصلی با مواد مورد نیاز و دو نوبت میان وعده به صورت سبک‌تر در نظر گرفته شود و همچنین باید در رژیم غذاییشان شیر و مایعات زیاد گنجانده شود.

صدفی با اشاره به تحرک کم سالمندان در جامعه اظهار کرد: در حدود 10 درصد از جمعیت سالمند ما دچار کم‌تحرکی هستند و بهتر است که این افراد 30 دقیقه در صبح و 30 دقیقه در شب پیاده‌روی کنند.

وی یکی از عوامل مهم آسیب‌دیدن به سالمندان را سوانح دانست و ادامه داد: در حدود 75 درصد از سوانحی که برای سالمندان اتفاق می‌افتد در خانه حادث می‌شود که بیشتر آنها در اثر زمین خوردن است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول