اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

پارک ملی بوجاق کیاشهر نباید کانون ساخت و سازهای سنگین باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه 249 گونه انواع پرندگان در پارک ملی بوجاق وجود دارد، گفت: نباید در این پارک ساخت و سازهای سنگین و نیمه سنگین ایجاد شود.

پارک ملی بوجاق کیاشهر نباید کانون ساخت و سازهای سنگین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، امید عزیزی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان گردشگری مذهبی و اکوتوریسم را راهکار مناسبی برای توسعه گردشگری آستانه‌اشرفیه دانست.

وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و آستانه‌اشرفیه به ویژه شهید خوش سیرت، هفته گردشگری را تبریک گفت و افزود: با توجه به چشم‌انداز 20 ساله مقام معظم رهبری، ظرفیت‌های گردشگری مذهبی آستانه‌اشرفیه و در رأس آن بارگاه ملکوتی آقا سید جلال‌الدین اشرف که از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آیتم مذهبی استان تلقی می‌شود، کم‌نظیر است. 

این مسئول دریا را یکی از جاذبه‌های گردشگری در آستانه‌اشرفیه دانست که می‌تواند در ماندگاری گردشگر سهم بسزایی داشته باشد.

وی برنامه‌ریزی دقیق افزایش ظرفیت‌های اماکن اقامتی و پذیرایی را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی پارک ملی بوجاق از جمله تکالیفی است که تمام کارگروه‌های شهرستانی آن را بر عهده دارند و نباید ساخت و سازهای سنگین و نیمه سنگین در آنجا ایجاد شود.

عزیزی توسعه اکوتوریسم به ویژه پرنده‌نگری را نیازمند سرمایه‌گذاری دانست و یادآور شد: 249 گونه انواع پرندگان در پارک بوجاق بندر کیاشهر وجود دارد که ساخت سازه‌های سبک و رعایت مسایل زیست‌محیطی آن مورد تاکید است.

وی فعالیت انواع کارگاه‌های تولید صنایع دستی در آستانه‌اشرفیه را یکی از ویژگی‌های بارز این شهرستان عنوان کرد و افزود: افتتاح دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تحقق اصل تمرکز‌زدایی و تسریع در امر ارباب رجوع صورت گرفته و نیاز به حمایت و همکاری مسئولان شهرستان دارد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول