اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان خبر داد

برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حریم شهری زنجان

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: با ساخت ‌و سازهای غیرمجاز در حریم و محدوده‌های شهری شهر زنجان برخورد می‌شود.

برخورد با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در حریم شهری زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین احمدی ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان زنجان اظهار داشت: شهرداری زنجان در زمینه ساخت ‌و سازهای غیرمجازی که در حریم شهرها صورت می‌گیرد، برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سال گذشته 15 باب ساخت ‌و ساز غیرمجاز در حریم شهر زنجان وجود داشت، خاطرنشان کرد: این بناها قلع شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل ساخت ‌و سازهای غیرمجاز تفکیک زمین‌های کشاورزی است، اضافه کرد: مالکان زمین‌ها با بهانه ایجاد ساختمان کوچکی برای نگهبان زمین یا کارگر خود، ساختمان خود را در حین ساخت گسترش می‌دهند و به عنوان منازل مسکونی استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: مقرر بود برای بررسی مشکلات مربوط به ساخت ‌و سازهای غیرمجاز کارگروهی تشکیل شده و به این مسائل پرداخته شود اما این کارگروه هنوز تشکیل نشده است.

احمدی با اشاره به اینکه موضوع قالیشویی غیرمجاز در حریم شهری نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: شهرداری زنجان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با این قالیشویی‌ها نیز برخورد می‌کند.

در ادامه جلسه رئیس دبیرخانه شورای تامین استان زنجان در زمینه زمین 200 هکتاری موجود در شهر خرم دره با بیان اینکه یک‌هزار و 350 نفر از اعضای اصناف این شهر قرار بود زمین را تحویل بگیرند، اضافه کرد: ظاهرا با ارسال نامه‌ای از تحویل زمین‌ها خودداری شده است.

علی عبدی‌پور با اشاره به اینکه 30 هکتار از زمین مذکور توسط اصناف شهر خرم‌دره خریداری شده است، ادامه داد: 170 هکتار نیز توسط مردم خریداری شده است که در حال حاضر نیز ساخت ‌و ساز در آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه باید تکلیف زمین‌های شهر خرم‌دره به سرعت روشن شود، تصریح کرد: اصناف این شهر قصد تجمع و اعتراض به تحویل ندادن زمین‌ها دارند.

رئیس دبیرخانه شورای تامین استان زنجان در زمینه حفاظت از حریم شهرها با بیان اینکه حکم حفاظت صادر شده است اما نظارت دقیقی صورت نمی‌گیرد، یادآور شد: باید همه دستگاه‌های متولی از حریم خود حفاظت کنند چون ساخت‌و سازهای غیرمجاز همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول