اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

آموزش اساسی‌ترین عامل گسترش سلامت در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: آموزش اساسی‌ترین عامل گسترش بهداشت و سلامت در جامعه است.

آموزش اساسی‌ترین عامل گسترش سلامت در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فاطمه رخشانی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره آموزش و ارتقای سلامت در این استان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد جزو دانشگاه‌هایی است که برای ارتقای سلامت کشور تلاش بسیاری کرده و همان‌طور که از این جشنواره پیداست در خصوص افزایش آموزش سلامت خدمات بسیاری ارائه کرده است.

وی، آموزش را از اساسی‌ترین امور گسترش سلامت در جامعه دانست و افزود: اگر افراد جامعه آموزش ببینند که چطور از خود مراقبت کنند تا بیمار نشوند و یا اینکه وقتی بیمار شوند چگونه از خود مراقبت کنند می‌توان شاهد توسعه سلامت در جامعه بود.

رخشانی، توجه به سلامتی را مهم‌ترین سیاست حال حاضر دنیا دانست و گفت: مسئولین باید پیش از اینکه هر اقدامی در این حوزه انجام دهند سلامتی آن را طرح و بررسی کرده و سپس آن برنامه را به مرحله اجرا برسانند.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: اگر واقعا می‌خواهیم در حوزه آموزش کار کنیم باید از تمامی رسانه‌ها چه دیداری و چه شنیداری بهره‌مند شویم و فضای مجازی و اینترنتی یکی از بهترین این فضاهاست.

رخشانی با بیان اینکه هرگونه پرداختی که در حوزه بهداشت و درمان صورت می‌گیرد هزینه نیست، گفت: هرکاری که در خصوص بهداشت و در راستای توسعه سلامتی صورت می‌گیرد پرداخت هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و باید با دید مثبت به آن نگاه شود.

وی، یکی از بهترین راهکارهای افزایش سلامت را مبارزه با تبلیغات سوء ماهواره‌ها عنوان کرد و افزود: همه مردم باید به این نکته واقف شوند که آن‌چه در ماهواره‌ها تبلیغ می‎شود صحیح نیست و فضای مجازی در رسانه همان‌قدر که می‌تواند مفید باشد همان‌قدر هم مضر هستند.

رخشانی از تولید بازی‌های رایانه‌ای جدید در حوزه سلامت خبر داد و خاطرنشان کرد: در خصوص بازی‌های رایانه‌ای از دو سال اخیر سایت salam.gam.ir راه‌اندازی شده و طی تفاهم‌نامه‌ای با مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید بازی‌های سلامت شروع شده و در حال تولید است.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور در ادامه گفت: این تولیدات با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آغاز شده و امید می‎رود این موضوع سلامت روحی و روانی خوبی به بار بیاورد.

رخشانی با اشاره به اینکه شاخص‌های سلامت در ایران بسیار افزایش پیدا کرده است، افزود: مرگ مادران و نوزادان زیر یک‌سال در چند سال اخیر کاهش چشم‌گیری داشته و از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام و تائید شده و علاوه ‎بر آن امید به زندگی نیز در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را نشان می‎دهد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول