اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اماکن گردشگرپذیر

نظارت بر قیمت‌ها و سلامت مواد غذایی فراموش شده است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای جذب گردشگر باید مدیریت مشترک و بین‌دستگاهی داشت، گفت: از نظارت بر قیمت‌ها و سلامت مواد غذایی در اماکن گردشگرپذیر غافل شدیم.

نظارت بر قیمت‌ها و سلامت مواد غذایی فراموش شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین صابری در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این استان اطلاع‌رسانی از طریق تابلوها و علائم هشداری در جاده‌ها بسیار ضعیف است و این رویه با روح گردشگرپذیری کهگیلویه و بویراحمد سازگار نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید اطلاعاتی که از طریق تابلوها به گردشگران می‌دهیم به صورت برنامه‌ریزی شده هم در شهرها و هم در روستاها باشد و این کار به ویژه در ورودی‌ها و خروجی‌ها جدی‌تر گرفته شود.

وی گفت:‌ اینگونه تبلیغات و اطلاع‌رسانی هزینه‌ چندانی ندارد و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به اتفاق اداره‌کل راه و شهرسازی ظرف مدت یک ماه این مهم را در کهگیلویه و بویراحمد انجام دهد.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود نظم و برنامه در نصب برخی تابلوها در جاده‌ها و شهرهای این استان تصریح کرد: ‌بسیاری از این تابلوها غلط‌انداز هستند و نه تنها اطلاعاتی به گردشگران نمی‌دهند بلکه آن‌ها را به اشتباه می‌اندازند.

وی ادامه داد: در نقطه‌ای از این استان نوشته به شهر فلان خوش آمدید که بلافاصله در چند کیلومتری همین تابلو، تابلوی دیگری است که نوشته فلان شهر 45 کیلومتر.

 

* از نظارت بر قیمت‌ها و مسائل بهداشتی غافل شدیم

صابری تاکید کرد: در اماکن پذیرایی و اقامتی در این استان از دو موضوع مهم غافل شدیم که یکی از آن‌ها نظارت بر قیمت‌ها است و دیگری نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی که البته این دو مشکل در همه جای استان هست و حتی تا درب استانداری هم آمده است ولی رعایت این دو موضوع در اماکن گردشگرپذیر اهمیت فراوانی دارد.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد این کوتاهی‌ها را برای مردم رنج‌آور دانست و گفت: اگر چه نظارت بر قیمت‌ها با صنعت و معدن و رعایت بهداشت و سلامت مواد غذایی با دانشگاه علوم پزشکی است ولی میراث فرهنگی و گردشگری باید این وضع را مدیریت کند.

وی این استان را گردشگرپذیر خواند و خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از این رهگذر ایجاد اشتغال و درآمد کنیم که راه دسترسی به این مهم کار مشترک و تیمی است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول