اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی گرایش‌های اخلاقی در رسانه‌های تصویری

«دین و سینما؛ آموزه‌های اخلاقی و ارزشی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «دین و سینما؛ آموزه‌های اخلاقی و ارزشی» با هدف بررسی گرایش‌های اخلاقی در رسانه‌های تصویری به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر منتشر شد.

«دین و سینما؛ آموزه‌های اخلاقی و ارزشی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دین یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در رسانه‌های تصویری مورد بحث واقع می‌شود اما به جز آن گرایش‌های اخلاقی و آموزه‌های ارزشی نیز در همین راستا مورد توجه این رسانه‌ها قرار می‌گیرند. در واقع بخشی از ارزش‌هایی که در این رسانه‌ها مورد توجه واقع می‌شود در حوزه گرایش و رفتار است که به نوعی در ادامه آموزه‌های دینی و فقهی مربوط می‌شود.

کتاب «دین و سینما؛ آموزه‌های اخلاقی و ارزشی» که به بررسی و تحلیل بیش از 300 فیلم هالیوودی می‌پردازد به قلم حجت‌الاسلام امین خندقی در قالب هفت فصل با عناوین اخلاق، سینمای دینی، رفتارها و ارزش‌های فردی، رفتارها و ارزش‌های اجتماعی، انسان در تعامل با دیگران، جریان‌ها و فرقه‌ها و گرایش‌ها تهیه و تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری بحث می‌شود، مسائل مرتبط با دین است. بحث‌های دینی به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که بررسی و تبیین هر بخش در علمی از علوم دینی قرار می‌گیرد. بخشی از این علوم را تحت حوزه گرایش و رفتار می‌شناسیم که آن‌ها را دو علم اخلاق و فقه پوشش می‌دهد.

در ادامه آمده است: مطالعه و بررسی دسته خاصی از فیلم‌ها که میان مخاطبان عام و خاص، اقبال یافته‌اند ما را به نتایج مهمی در سنجش نگرش تولیدکنندگان و مخاطبان رهنمون خواهد ساخت. نوشتار پیش رو به بررسی و تحلیل موضوعاتی مرتبط با حوزه گرایش‌ها و رفتارها می‌پردازد که در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نمود روشن‌تری دارد.

در این نوشتار ابتدا بحث مختصری درباره مباحث اخلاقی و سینمای دینی ذکر می‌شود و پس از آن موضوعات مرتبط با حوزه‌های یاد شده در فیلم‌ها به صورت دسته‌بندی توصیف و تحلیل می‌شوند.

کتاب «دین و سینما؛ آموزه‌های اخلاقی و ارزشی» در 310 صفحه، در شمارگان 2 هزار جلد به چاپ رسیده و با قیمت 8 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول