اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

هیئت فوتبال خراسان‌رضوی باید عواید کمک به زلزله‌زدگان را پرداخت کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: هیئت فوتبال خراسان‌رضوی باید عواید کمک به زلزله‌زدگان را پرداخت کند و اگر در این چند روز این پول واریز نشود ما از طریق اداره‌کل اقدام خواهیم کرد و موضوع آن را حل می‌کنیم.

هیئت فوتبال خراسان‌رضوی باید عواید کمک به زلزله‌زدگان را پرداخت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حدود یک‌ماهی از دیدار دوستانه تیم‌های ابومسلم و استقلال تهران می‌گذرد اما عواید این بازی هنوز به حساب زلزله‌زدگان واریز نشده و هیچ یک از مسئولان هم در این باره نتوانسته‌اند توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه دهند.

علاوه بر این شنیده می‌شود پرونده تخلفات برخی از روسای هیئت‌های ورزشی و مربیان به بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ارجاع شده تا پس از اتمام تحقیقات در مورد آنها نیز نظر داده شود.

خبرنگار فارس در مشهد درباره این موضوعات و همچنین انتخابات رئیس هیئت والیبال گفت‌وگویی را با علی اکبر هاشمی‌جواهری، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی انجام داده که در ذیل می‌خوانید:

فارس: چرا پول بازی استقلال و ابومسلم را هیئت فوتبال واریز نمی‌کند؟

اداره‌کل هنوز به این مسئله به صورت جدی وارد نشده اما این طور که عنوان می‌شود هیئت فوتبال در حال جمع‌آوری هزینه‌های انجام شده در این بازی است تا آن را از پول جمع‌‌آوری کسر کند و بعد از آن به حساب زلزله‌زدگان واریز کنند.

فارس: اما فکر نمی‌کنم هزینه خیلی زیاد و پیچیده‌ای انجام شده باشد که این همه زمان برای جمع‌آوری آن صرف شود؟

بله من هم این مسئله را قبول دارم، اگر در این چند روز این پول واریز نشود ما از طریق اداره‌کل اقدام خواهیم کرد و موضوع آن را حل می‌کنیم.

فارس: مگر زمانی که بازی به پایان رسید قرار نبود عواید جمع‌آوری شده  صورت جلسه شود؟

من زیاد در این مورد در جریان نیستم اما قطعاً باید صورت جلسه‌ای تنظیم شده باشد و نماینده اداره‌کل نیز آن را امضا کرده باشد.

فارس: قائم مقام باشگاه ابومسلم عنوان کرده‌اند که در پشت این قضیه شما هستید و به همین خاطر مسئله را پیگیری نمی‌کنید؟

خیر به هیچ عنوان من از این موضوع مطلع نیستم اما در روزهای آینده قطعاً آن را پیگیری می‌کنم تا جلوی این شایعات گرفته شود.

فارس: در چند روز گذشته شنیده شده که برخی از افراد والیبالی با شما جلساتی را برگزار کردند.

بله، البته جلسات نبود و تنها یک جلسه بوده که از پیشکسوتان و فعالان این رشته دعوت کردیم تا در کنار هم درباره موضوعات مختلف والیبال و راه‌های پیشرفت در این رشته بحث و تبادل نظر کنیم، در روزهای آینده نیز جلسات دیگری را با آنها خواهیم داشت.

فارس: اما گفته می‌شود در این جلسه تصمیم گرفته شده است تا جواد فخار و جبار قوچان‌ن‍ژاد از کاندیداتوری ریاست هیئت استعفا بدهند؟

خیر، به هیچ وجه چنین اتفاقی نیفتاده است.

فارس: پس اینکه شهردار طرقبه به عنوان تنها کاندیدای هیئت والیبال از سوی اداره‌کل پیشنهاد شده است را تکذیب می‌کنید؟

بله، صد درصد این مسئله را تکذیب می‌کنم که اداره‌کل شهردار طرقبه را پیشنهاد کرده باشد، جالب اینجاست که ما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که بخواهیم فرد جدیدی را به عنوان کاندیدا معرفی کنیم، البته ما به فدراسیون درخواست کرده‌ایم که هر چه سریع‌تر مجمع را برگزار کند اما هنوز فدراسیون به ما جوابی نداده است، ضمناً اگر بخواهیم فرد دیگری را معرفی کنیم باید یک بار دیگر از افراد کاندیدا ثبت‌نام به عمل آوریم و در آنجا کاندیدا شدن فخار و قوچان‌نژاد ملغی می‌شود و یکبار دیگر باید ثبت‌نام کنند.

فارس: شنیده شده است که با انحلال باشگاه اعتماد ایرانیان موسسه ثامن‌الحجج(ع) تیم هندبال مشهد را در دست گرفته است؟

بله این موضوع به دلیل عدم تیمداری اعتماد ایرانیان به موسسه ثامن‌الحجج(ع) پیشنهاد شد و آنها نیز این موضوع را قبول کردند.

فارس: اما این مسئله که ما چهار تیم از یک استان آن هم در دو رشته پرطرفدار یعنی کشتی و هندبال داشته باشیم فکر نمی‌کنید سبب افت ورزش در آینده و کم انگیزه شدن ورزشکاران شود؟

به هر صورت این تصمیمی است که از سوی موسسه ثامن‌الحجج(ع) گرفته شد و در این روزهایی که اسپانسر خیلی سخت برای تیم‌ها پیدا می‌شود ما نیز با دل و جان از آنها استقبال کردیم، به هر حال داشتن نماینده برای استان خیلی بهتر است از نداشتن نماینده است.

فارس: در روزهای اخیر شایعاتی مطرح شده است که پرونده تخلفات مالی برخی از روسای هیئت‌های ورزشی و حتی مربیان ورزشی تشکیل شده و بازرسی نیز به دنبال جمع‌آوری مدارک است؟

بله از چند نفر شکایاتی مطرح شده اما هنوز به ما ثابت نشده که تخلفی رخ داده است یا خیر، به هر صورت حراست و بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان استان پیگیر این موضوعات هستند اما هنوز پرونده آنها تکمیل نشده است و از آن افراد نیز دعوت کردیم تا مستندات خود را درباره این شکایات به ما ارائه کنند، البته بازرسی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در طول هر روز به هیئت‌های مختلف سرکشی و مسائل مختلف را در آنجا بررسی می‌کند.

فارس: موضوع دیگر در رابطه با فساد اخلاقی برخی از مربیان در باشگاه‌های ورزشی است این موضوع را تایید می‌کنید؟

ببینید از زمان حضورم در اداره‌کل ورزش و جوانان و حتی در پیش از آن همواره شایعاتی را در رابطه این بی‌اخلاقی‌ها در باشگاه‌های ورزشی شنیده‌ام اما هنوز مدرک مستندی در این مدت به دست ما نرسیده است، اما مطمئن باشید یکی از وظایف اصلی ما مبارزه با این فسادهای اخلاقی در جامعه ورزش است و این طور نیست که افرادی که فقط نام ورزشکار بر روی آنها است و هیچ بویی از معرفت و پهلوانی نبرده‌اند بخواهند سبب لکه‌دار شدن جامعه ورزش شوند چرا که ما به شدت با این موضوعات برخورد خواهیم کرد.

--------------------------------

گفت‌وگو :جواد طاری بخش

--------------------------------

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول