اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

همایش طب اسلامی در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر همایش طب الرضا گفت: برای نخستین بار در اصفهان همایش طب اسلامی برگزار می‌شود.

همایش طب اسلامی در اصفهان برگزار می‌شود

محمدحسین ناظریان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طب آکادمیک ریشه در طب اسلامی دارد، اظهار کرد: اگر به کتاب‌های گذشته از جمله قانون بوعلی سینا پزشک برتر جهان رجوع کنیم، خواهیم یافت که کتاب قانون یکی از منابع پزشکی در جهان محسوب می‌شود و ریشه در طب اسلامی دارد، اما برخی از پزشکان خارجی به دلیل اینکه بگویند که طب آکادمیک بر طب اسلامی برتری دارد، کتاب قانون را آتش زدند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج طب اسلامی، گفت: اهمیت ترویج طب اسلامی به عنوان برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات پزشکی مردم که در حالت عادی مبالغ زیادی را طلب می‌کند، بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

دبیر همایش طب‌الرضا ادامه داد: رساله ذهبیه و طب اسلامی به نام امام رضا(ع) و مشتمل بر 9 فصل و 19 صفحه است و در کنار کتاب قانون بوعلی سینا و رساله الحاوی زکریا که 25 جلد است در طب اسلامی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 44 هزار حدیث از ائمه اطهار(ع) در مورد طب اسلامی وجود دارد، افزود: در حال حاضر 44 هزار حدیث از ائمه اطهار(ع) در مورد طب اسلامی وجود دارد که تحت عنوان طب المصطفی و به وسیله حوزه علمیه مشهد و در چهار جلد منتشر شده است.

ناظریان در بخش دیگر صحبت‌های خود اظهار کرد: در طب سنتی برخلاف علم پزشکی که شاخه‌ای اقدام به یادگیری علوم پزشکی می‌کنند به طور کلی علم طبابت را یاد می‌گیرند و از تمام مراحل طب اسلامی اطلاع کسب می‌کنند.

*تاسیس سلامتکده طب اسلامی در اصفهان

وی در ادامه صحبت خود به تاسیس دانشکده طب اشاره کرد و در این ارتباط افزود: در طی چند ماه اخیر طبق بخشنامه تاسیس سلامتکده طب اسلامی به جای درمانگاه که از سوی وزیر بهداشت صادر شده برای نخستین بار در اصفهان سه سلامتکده در مورد سرطان، قلب و عروق و زنان و ناباروری به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گفته دبیر همایش طب‌الرضا در برطرف کردن مشکل ناباروری بانوان که در حالت شیمیایی و امروزی گاهی نیاز به هزینه‌های میلیونی است در طب اسلامی این مبلغ به زیر یک میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: مرکز مزاج‌شناسی نیز در اصفهان راه‌اندازی می‌شود و امام هشتم شیعیان در رساله خود اهمیت این موضوع را در هشت مرتبه به عنوان تعیین‌کننده نیاز غذایی روزانه انسان بیان کرده‌اند.

به گزارش فارس، همایش طب‌الرضا عصر پنج‌شنبه این هفته، از ساعت سه بعدازظهر و با حضور خیران استان اصفهان و جامعه علوم پزشکی، در سالن اهل بیت واقع در خیابان نشاط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول