اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح سازگاری ارقام اصلاح شده برنج در شالیزارهای چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح سازگاری ارقام اصلاح شده برنج در شالیزارهای این استان خبر داد.

اجرای طرح سازگاری ارقام اصلاح شده برنج در شالیزارهای چهارمحال و بختیاری

سهراب ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: برداشت برنج از سطح 3 هزار و 300 هکتاری شالیزارهای استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که 17 هزار و 160 تن شلتوک و 11 هزار و 154 تن برنج سفید از سطح شالیزارهای این استان برداشت شود.

ابراهیمی از اجرای طرح سازگاری ارقام جدید و اصلاح شده در شالیزارهای استان خبر داد و گفت: رقم ساحل رقم اصلاح شده و متفاوت نسبت به ارقام دیگر برنج است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راهکارهای افزایش تولید برنج در سال‌جاری، گفت: با توجه به افزایش مقدار نشا به روش مکانیزاسیون، هزینه تولید نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار کشاورزی در کشور بلاتکلیف است و رغبتی برای فعالیت این بخش وجود ندارد، بیان داشت: کشت ارقام پر محصول، خرید تضمینی و اعلام به موقع قیمت کف آن و بحث مکانیزاسیون از جمله راهکارهای اساسی برای افزایش تولید برنج است.

ابراهیمی به مقوله خودکفایی برنج اشاره کرد و گفت: افزایش تولید را باید در دستور کار قرار بدهیم، چراکه رسیدن به خودکفایی نیاز به عزم جدی و همگانی کشاورزان و دولت دارد.

وی با بیان اینکه برنج عمدتاً به دو صورت نشایی و مستقیم کشت می‌شود، گفت: اما از یک دهه گذشته مطالعاتی در رابطه با کاهش مصرف آب از طریق تغییر در شیوه کاشت و استفاده از روش خشکه‌کاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول