اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

هتک حرمت به مقدسات در راستای سیاست اسلام‌هراسی غرب است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم هتک حرمت به مقدسات دینی و اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) را در راستای سیاست اسلام‌هراسی غرب عنوان کرد.

هتک حرمت به مقدسات در راستای سیاست اسلام‌هراسی غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، حجت‌الاسلام رسول ساکی در نشست سرای اهل قلم دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با موضوع «شأن و جایگاه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص)» اظهار داشت: از دوره رنسانس غربی که تمدن مدرن به وجود آمد، استدلال بر این مسئله استوار شد که انسان موجودی مادی است که نیازهای مادی دارد و برای رسیدن به کمال باید نیازهای مادی او برطرف شود.

وی افزود: اعتقاد یاد شده که برخلاف ارزش‌ها و آموزه‌های ادیان الهی است، از چند صده گذشته در غرب ترویج یافته و امروز به این مرحله رسیده‌اند که ادعا دارند، دین اجازه نمی‌دهد تا انسان به رفاه کمال برسد و از این رو دین باید از عرصه زندگی و جامعه حذف شود.

حجت‌الاسلام ساکی ادامه داد: با گرایش غرب به این افکار التقاطی و اومانیستی، خانواده اصالت خود را از دست داد و ارزش‌های اخلاقی و الهی زیر پا گذاشته شد و امروز تنها شاهد شاخص‌های مادی در غرب هستیم و در چنین شرایطی که جهان غرب به سمت ضد ارزش‌ها حرکت می‌کرد انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و امام راحل دین را معیار و محوری برای حکومت‌داری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش دشمنان برای حذف حکومت اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: غرب ابتدا با راه‌اندازی ترورهای کور، جنگ نظامی، تهدید و تحریم همه‌جانبه وارد عرصه مبارزه شد، اما نتوانست از این راه به اهداف خود دست یابد، از این رو به توهین و اهانت روی آورد تا شاید بتواند قبح‌ چنین مسائلی را از بین ببرد.

این استاد حوزه علمیه قم، اهانت سلمان رشدی به قرآن، تولید فیلم فتنه، کاریکاتورهای دانمارکی، قرآن‌سوزی، هتک حرمت به آیات شریف قرآن از سوی نظامیان ناتو و همچنین هتک حرمت به پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) را از جمله اقدامات غرب در راستای سیاست توهین و اهانت برشمرد و افزود: کسانی که پشت پرده این اهانت‌ها هستند، به یقین مسیحی نیستند، چراکه پیروان ادیان الهی به خود اجازه چنین جسارت‌هایی را نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام ساکی اسلام‌هراسی و معرفی مسلمانان با عناوین ناشایست را نمونه‌ای از اقدامات غرب برای توقف موج اسلا‌م‌گرایی در سراسر جهان دانست و گفت: دشمنان از گرایش عمومی به اسلام و مکتب تشیع نگران هستند، از این رو به دنبال ایجاد جنگ قومی و قبیله‌ای، تفرقه میان ادیان و مذاهب بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل و توقف نهضت بیداری اسلامی از دیگر اهداف غرب در اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام بوده است، گفت: برخلاف انتظار دشمنان، چنین اهانت‌هایی نه تنها موج بیداری اسلامی را متوقف نکرده است، بلکه وحدت و یکدلی امت اسلامی برای نابودی سردمداران مستکبر و سلطه‌گر غربی را افزایش داده است. 

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول