اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته آتش‌نشانی انجام شد

برگزاری رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی برگزار شد.

برگزاری رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مدیر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه بعد از ظهر امروز در این آیین اظهار داشت: رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با هدف افزایش آمادگی کارکنان HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت نفت و گاز پارس انجام شده است.

حسن آخوندی با گرامیداشت هفته ایمنی و آتش‌نشانی افزود: رزمایش مشترک مقابله با شرایط اضطراری با همکاری شرکت‌های نفت و گاز پارس و آریا نفت شهاب امری راهبردی و مهم است و در نیمه دوم سال جاری، برگزاری این گونه رزمایش‌ها در اولویت مدیریت ارشد HSE منطقه ویژه پارس قرار گرفته است.

وی با اشاره به جزئیات رزمایش یاد شده یادآور شد: رزمایش مقابله با شرایط اضطراری و مدیریت بحران، با همکاری تیم آتش‌نشانی و امدادی منطقه ویژه پارس، شرکت نفت و گاز پارس و شرکت آریا نفت شهاب با محوریت حادثه در یونیت 146 فاز 15 و 16 پارس جنوبی انجام شد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس سناریو از پیش تنظیم شده، با وقوع نشتی گاز و در پی آن آتش‌سوزی در مخزن متانول واقع در یونیت 146 فاز 15 و 16 دو تیم آتش‌نشانی منطقه ویژه پارس به همراه تجهیزات لازم به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

آخوندی گفت: با عملیات‌های Cooling، فوم‌رسانی، امداد و نجات مصدومین فرضی محبوس شده در آتش پس از یک ساعت تلاش خستگی‌ناپذیر، آتش‌سوزی کنترل و شرایط به حالت عادی بازگشت.

مدیر ارشد HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس افزود: در پایان این رزمایش عملیاتی جلسه‌ای با حضور مدیران و رؤسای فازهای 15 و 16 و تمامی گروه‌های شرکت کننده در مانور تشکیل و از آنها تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول