اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی محقق شد

17 میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه اول از انجام 17 میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی خبر داد.

17 میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه محمود محمدی شامگاه شنبه در بازدید از پالایشگاه اول پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گازی با تولید بیش از 44 درصد گاز کشور بیشترین سهم را در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: تعمیرات اساسی از مهم‌ترین اقدامات این پالایشگاه در چند ماه اخیر است که با موفقیت به پایان رسید.

سرپرست ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از اتمام تعمیرات اساسی بدون هیچ‌گونه حادثه ناتوان‌کننده و قابل ثبت خبر داد و خاطر نشان کرد: دست‌یابی به این مهم با همکاری تمام واحدها و سطوح انجام گرفته است.

محمدی تصریح کرد: به منظور تعمیرات اساسی پالایشگاه اول در سال 91 از پایان تعمیرات اساسی سال گذشته برنامه‌ریزی شده بود و در کارگروه‌های تخصصی‌ تعمیرات، آموزش و عملیات مشکلات تعمیرات سال گذشته بررسی و اقدامات اصلاحی صادر و با توجه به نیازمندی‌های استخراج شده در دو بخش قبل از تعمیرات اساسی و زمان تعمیرات اساسی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شد.

وی اضافه کرد: قبل از تعمیرات اساسی با شناسایی نقاط ناایمن و کارهای با ریسک بالا که باید در زمان تعمیرات اساسی انجام پذیرد در راستای حذف و کاهش ریسک با برگزاری چندین جلسه‌ ارز‌یابی ریسک، تدابیر اصلاحی و پیگیرانه در نظر گرفته شد و نیز سعی شد با برنامه‌ریزی آموزشی مناسب و طبق نیازمندی در بخش‌های ایمنی، بهداشت، محیط زیست و آتش‌نشانی، پکیج آموزشی ویژه‌ی تعمیرات اساسی تهیه شود.

این مسئول در ارتباط با فعالیت‌های واحد ایمنی و آتش‌نشانی اظهار داشت:‌ در زمان تعمیرات اساسی با تغییر برنامه‌ کاری همکاران ایمنی و آتش‌نشانی و استفاده از حداکثر امکانات سعی بر نظارت عالیه در حضور پر رنگ و شبانه‌روزی همکاران زحمت‌کش ایمنی و آتش‌نشانی شد و می‌توان به جرأت گفت حضور همکاران ایمنی و آتش‌نشانی قبل از شروع به کار همکاران تعمیراتی و پابه‌پای همکاران بهره‌برداری و خروج آن‌ها پس از حصول اطمینان از ایمن بودن سایت عملیاتی و خروج همکاران تعمیراتی بوده است.

محمدی بیان کرد: از نکات بارز تعمیرات اساسی 91 همکاری، همدلی و عزم همه‌ پرسنل بهره‌بردار، تعمیرات، ایمنی و آتش‌نشانی، پیمانکاران و تمام سطوح مدیریتی در انجام تعمیرات اساسی ایمن و بدون حادثه است که ما خوشبختانه در انجام این مهم موفق بوده‌ایم.

سرپرست ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه اول از انجام 17 میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: نظارت بر مجوزهای صادر شده در کنار نظارت بر پروژه‌های مهندسی و گذر از مرز بیش از 17 میلیون ساعت کارکرد بدون حادثه از افتخارات و جهاد همکاران ایمنی و آتش‌نشانی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای مقدس بودن مسئله‌ جهاد است که بر تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه‌های مختلف دلالت دارد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول