اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل توسعه طرح‌های گردشگری میراث فرهنگی:

تحریک تقاضای سفر امری ضروری در توسعه گردشگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل توسعه طرح‌ها و تسهیلات معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: یکی از عوامل بسیار مهم و ضروری در توسعه گردشگری کشور تحریک تقاضای سفر و توزیع آن در طول سال است.

تحریک تقاضای سفر امری ضروری در توسعه گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن قدمگاهی صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان و معرفی واحدهای برتر گردشگری خراسان‌رضوی که در محل تالار اجتماعات هتل پارس مشهد برگزار شد، ‌با اشاره به وضعیت استان خراسان‌رضوی از لحاظ واحدهای اقامتی و مباحث گردشگری اظهار داشت: در خراسان‌رضوی تعداد واحدهای اقامتی و گردشگری در حال استفاده، بهره‌برداری و در دست ساخت از سایر نقاط کشور بسیار بالاتر است بنابراین اهتمام ویژه مسئولان استان را باید داشته باشیم.

وی افزود: البته در حال حاضر نیز واحدهای اقامتی و گردشگری در مشهد مقدس در حال ساخت و بهره‌برداری هستند و در این راستا با افزودن این واحدها می‌توان شاهد ظرفیت عظیمی در مشهد مقدس باشیم.

مدیرکل توسعه طرح‌ها و تسهیلات معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: البته به این نکته نیز باید توجه داشت که امروزه در کنار بهره‌برداری از یک واحد اقامتی شاهد افزایش ظرفیت بزرگی به گردشگری هستیم در حالی که در گذشته هر واحد تنها یک ظرفیت می‌افزود.

قدمگاهی یادآور شد: بنابراین در این راستا نیازمند تحریک تقاضای سفر و توزیع آن در طول سال هستیم تا بدین صورت تقاضا برای سرمایه‌گذاری هم بیشتر شود.

وی در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد: همچنین از دیگر اقداماتی که در این راستا نیازمند آن هستیم، توسعه زیربناهای گردشگری است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود؛ همچنین مسئولان کشوری و استانی باید بیش از پیش به صنعت گردشگری استان توجه داشته و به ظرفیت‌های موجود آن کمک کرد.

استاندار خراسان‌رضوی نیز در این مراسم با اشاره به توجه خاص دین مبین اسلام به صنعت گردشگری گفت: وقتی که صنعت گردشگری در کشوری از رشد و توسعه برخوردار می‌شود، فرهنگ و تجارت آن کشور نیز ارتقاء پیدا کرده و به خوبی رشد پیدا می‌کنند.

محمود صلاحی با بیان اینکه همزمان با توسعه گردشگری علم و غیره نیز رشد می‌یابند، افزود: یکی از موهبت‌های گردشگری توسعه امنیت، صلح و آرامش است چرا که امنیت پایه توسعه گردشگری است.

وی یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری بخش عمده‌ای زائران امام رضا(ع) را پذیرا بودیم که قطعاً با این روند به رشد شاهد تحقق 27 میلیون زائر در سال جاری خواهیم بود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول