اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ـ 76

جهانگیریان: ایجاد تغییرات در جشنواره تئاتر کودک از اتفاقات مهم آن است

خبرگزاری فارس: داور جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: ایجاد تغییراتی چون افزوده شدن بخش خیابانی و جداسازی بخش کودک از نوجوان از اتفاقات مهم این دوره از جشنواره تئاتر همدان است.

جهانگیریان: ایجاد تغییرات در جشنواره تئاتر کودک از اتفاقات مهم آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، عباس جهانگیریان اظهار داشت: پس از برپایی 9 دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان وقفه‌ای در برپایی این جشنواره به وجود آمد که پس از سه سال تلاش برای روشن شدن چراغ جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، به عنوان یک جریان مهم تئاتری کشور مجدداً به شکل فعال کار خود را آغاز کرد که امیدوارم این جشنواره هر سال به شکل پربارتر و با شکوه‌تری برگزار شود.

وی تأکید کرد: در صورتی که از برپایی جشنواره‌های مختلف جلوگیری شود و بودجه این جشنواره‌ها در زمینه ساخت سالن‌ها و تولید آثار مورد استفاده قرار گیرد، وضعیت تئاتر کشور بهبود می‌یابد.

داور جشنواره تئاتر کودک و نوجوان افزود: برای اجرای این طرح باید آثار ارزشمند نمایشی در قالب جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره کودک و نوجوان در کنار جشنواره عروسکی به اجرا درآیند و از برگزاری جشنواره‌های مختلف اجتناب شود.

وی تصریح کرد: بهتر است آثار برگزیده دیگر جشنواره‌ها در قالب جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شوند به عقیده من اختصاص بودجه جشنواره‌های گوناگون برای تولید تئاتر و توسعه سالن‌های نمایشی، باید به عنوان اصلی‌ترین سیاست‌گذاری مطرح شود.

جهانگیریان که این روزها مشغول داوری آثار جشنواره تئاتر استانی فارس نیز هست، درباره آثار راه‌یافته به این جشنواره بیان کرد: از میان 84 اثر رسیده به دبیرخانه، 10 اثر در جشنواره استانی فارس به اجرا درآمده‌اند که تا دیروز بررسی و داوری این آثار ادامه داشت.

وی در ادامه با اشاره به رشد کیفی آثار هنرمندان جوان استان فارس اظهار کرد: جوانان این استان با کمترین امکانات و بدون هیچ گونه توقعی به شکلی خلاقانه به تولید آثار می‌پردازند.

داور جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: برای حمایت هرچه بیشتر از این هنرمندان باید شرایطی در استان فارس فراهم شود تا این جوانان در استان خود به پیشرفت لازم دست یابند و تئاتر استان‌ها رونق پیدا کند.

وی یادآور شد: برخی از هنرمندان استان‌های کشور به دلیل اینکه در شهر خود امکان پیشرفت را به دست نمی‌آورند، به تهران مهاجرت می‌کنند و این امر به معنای خالی کردن فضای تئاتر شهرستان‌ها و افزایش جمعیت و درگیری با مسائل شهر بزرگی چون تهران است، بنابراین با فراهم شدن امکانات و شرایط لازم می‌توان از هنرمندان جوان استان‌ها به طور جدی حمایت کرد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول