اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماه نخست سال جاری صورت گرفت

صادرات 118 میلیون دلاری از گمرک زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست گمرک زنجان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری میزان صادرات استان از طریق گمرک زنجان 118 میلیون دلار برآورد شده است.

صادرات 118 میلیون دلاری از گمرک زنجان

موسی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میانگین رشد تجارت خارجی در استان زنجان بیشتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان زنجان از طریق گمرک در پنج ماه نخست سال جاری 118 میلیون و 63 هزار دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: وزن این کالاهای صادر شده 48 هزار و 339 تن بوده است.

سرپرست گمرک زنجان با بیان اینکه میزان صادرات استان از طریق گمرک در پنج ماه نخست سال جاری از نظر ارزشی 64 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماه نخست سال جاری 19 هزار و 224 تن کالا از طریق گمرک زنجان وارد استان شده است، اضافه کرد: ارزش این واردات 74 میلیون و 533 هزار و 178 دلار گزارش شده است.

محمدی ادامه داد: ارزش واردات در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 105 درصد و میزان واردات 204 درصد رشد داشته است.

وی چین، ایتالیا، عراق، ارمنستان، بلژیک، بلاروس، هند، آذربایجان، ترکیه، امارات، روسیه و ... را مقصد صادرات کالاهای استان زنجان برشمرد و افزود: به دلیل مجاورت و نزدیکی استان زنجان به آسیای میانه، بازار 400 میلیون نفری این منطقه ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات کالاهای استان به ویژه محصولات باغی محسوب می‌شود.

سرپرست گمرک زنجان با تاکید بر اینکه با افتتاح خط راه‌آهن می‌توان وارد بازار آسیای میانه شد، یادآور شد: این بازار موقعیت بسیار خوبی را برای استان زنجان فراهم می‌کند.

وی اکسید خاک روی، سرب، کنسانتره، سنگ‌های ساختمانی، هادی برق، حوله و تامپون، مس تصفیه‌شده، هندوانه، موتورسیکلت، سنگ مرمر، سنگ خارا، سنگ سرب و کاتود را از جمله کالاهای صادراتی به کشورهای مختلف دانست.

محمدی به بازدید از شرکت سیم و کابل ابهر و شرکت پارس حیات اشاره کرد و ادامه داد: با در نظر گرفتن تسهیلاتی برای این دو واحد صنعتی کالاهای وارداتی آنها از طریق گمرک زنجان وارد می‌شود.

وی تاکید داشت: بیش از 90 درصد از کالاهای وارداتی به استان زنجان شامل مواد اولیه و خطوط تولید است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول