اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود افزایش قیمت مواد اولیه فرش

صنعت فرش می‌تواند به عنوان یکی از اقلام صادراتی کشور مطرح باشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی فرش خلیل‌آباد گفت: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه فرش، در صورت توجه به این صنعت قدیمی ایران، هنوز فرش می‌تواند به عنوان یکی از اقلام صادراتی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

صنعت فرش می‌تواند به عنوان یکی از اقلام صادراتی کشور مطرح باشد

به گزارش فارس از خلیل‌آباد، محمد باغبان اظهار کرد: از اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی تقاضای یک میلیارد ریال تسهیلات داریم که در صورت حمایت، زمینه جذب 70 نفر دیگر علاوه بر 30 نفر جذب شده قبلی محقق می‌شود.

وی بافت انواع قالیچه، تابلو فرش، گلیم و گبه را از تولیدات این تعاونی عنوان کرد و گفت: این تعاونی در نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات شهرهای مختلف کشور که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در آبانماه برگزار می‌شود، در فضای 18 متر تولیدات خود را به نمایش می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی فرش خلیل‌آباد با اعلام آمادگی سفارشات مختلف از شرکت‌ها و ادارات و تجار این صنعت، اظهار داشت: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه فرش، در صورت توجه به این صنعت قدیمی ایران، هنوز فرش می‌تواند به عنوان یکی از اقلام صادراتی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی نقشه‌های جدید با بافت رنگ‌های گیاهی را اولویت این تعاونی دانست و افزود: برای ساخت کارگاه، تقاضای 2 هزار متر مربع زمین در خلیل‌آباد داریم که با ساخت آن در نظر داریم فرش‌های با متراژ بالا را تولید کنیم.

وی با تقدیر از همکاری فرمانداری ،شهرداری و میراث فرهنگی شهرستان گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد مشوق ما برای تشکیل تعاونی بوده‌اند که امید است بتوانیم با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بحث ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی، گام‌های اساسی برای شهرستان برداریم.

باغبان افزود: بافت تابلو فرش از آنجا که با مناظر مختلف است از لحاظ آرامش روح و روان تاثیر زیادی را برای بافنده دارد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول