اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی خبر داد

صادرات 80 میلیون دلاری پودر آلومینا به تاجیکستان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی از صادرات 80 میلیون دلاری پودر آلومینا به تاجیکستان در قالب تفاهمنامه با بازرگانان این کشور خبر داد.

صادرات 80 میلیون دلاری پودر آلومینا به تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد صمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر هیئت تجاری خراسان‌شمالی به تاجیکستان اظهار کرد: این سفر از 30 شهریور امسال تا شش مهرماه انجام شد که طی آن 15 نفر از تجار و بازرگانان خراسان‌شمالی در این سفر حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این سفر با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری اداره‌کل صنعت‌، معدن و تجارت خراسان‌شمالی صورت گرفت، گفت: تجار و بازرگانان حاضر در هیئت تجاری استان در قالب گروه‌های کالایی مصالح ساختمانی، مواد غذایی، صنایع دستی، فرش و پلاستیک موضوعات مربوط به انعقاد تفاهمنامه‌ها را بر عهده داشتند.

صمدی با بیان اینکه طی این سفر حاضران از واحدهای مختلف مصالح ساختمانی و خانه‌سازی، واحد سنگ‌های تزیینی، صنایع دستی و ... بازدید کردند، افزود: بر اساس یکی از تفاهمنامه‌ها مقرر شد تا تاجیکستان زیرساخت‌های لازم را برای صنایع دستی فراهم کند و استان نیز با توجه به ظرفیت‌ها در حوزه صنایع دستی، استادکار و آموزش‌های لازم را در اختیار علاقه‌مندان به هنرهای صنایع دستی این کشور قرار دهد.

وی شمار تفاهمنامه‌های منعقد شده در سفر اخیر هیئت تجاری خراسان‌شمالی به تاجیکستان را 28 تفاهمنامه اعلام کرد و گفت: صادرات پودر آلومینا، کود اوره و ... از جمله صادرات خراسان‌شمالی به این کشور خواهد بود.

خواهرخواندگی خراسان‌شمالی با خطلان تاجیکستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی پیشنهاد خواهرخواندگی استان خطلان تاجیکستان با خراسان‌شمالی را از جمله پیشنهادات ارائه شده در سفر هیئت تجاری استان اعلام کرد.

وی اظهار کرد: البته کشور تاجیکستان این خواهرخواندگی را تحت عنوان برادرخوانده معنا می‌کند و مقرر شد تا این پیشنهاد نهایی شود.

صمدی تداوم همکاری‌های اقتصادی بین تاجیکستان و خراسان‌شمالی و همچنین افزایش سطح همکاری‌های اتاق‌های بازرگانی دو کشور را از جمله رهاوردهای اعزام هیئت‌های تجاری بین دو کشور اعلام کرد.

روز ملی صادرات دوم آبان در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی همچنین از برگزاری آیین روز ملی صادرات در دوم آبان امسال در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور نماینده سازمان توسعه تجارت ایران برگزار خواهد شد، افزود:‌ طی این مراسم از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گفته صمدی، طی سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها سطح صادرات خراسان‌شمالی به نسبت سال‌های مشابه افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول