اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به فرا رسیدن فصل سرما

استفاده از وسایل گازسوز استاندارد اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، استفاده از وسایل گازسوز مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

استفاده از وسایل گازسوز استاندارد اجباری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله نظری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گازسوز و نظر به اینکه انواع بخاری گازی و نفتی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، برهمین اساس به تمامی شهروندان توصیه می‌شود از بخاری‌های دارای علامت استاندارد استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه هرگز وسایل دودکش‌دار را بدون اتصال به دودکش روشن نکنید، گفت: چراکه محصولات احتراق دارای مونواکسید کربن و گازهای کشنده است و همواره از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک که در بیرون ساختمان نصب می‌شود اطمینان حاصل کنید.

نظری افزود: هرگز بخاری بدون دودکش را در اتاق خواب، حمام، انباری، فضای کوچک و فضاهایی که تهویه مناسب ندارند استفاده نکنید و هرگز از وسایل پخت و پز نظیر اجاق گاز و گازهای پیک نیکی برای گرم کردن محیطی که در آن قرار دارید استفاده نکنید.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مصرف‌کنندگان باید در هنگام خرید وسایل گرمایشی از سالم و استاندارد بودن آن و مجهز بودن وسایل گازسوز به تجهیزات هشدار دهنده گازهای مضر(ODS یا سنسور حرارتی) اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف در عرضه وسایل گازسوز موضوع را از طریق تلفن 1517 گزارش کنید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

نظری از کسب رتبه نخست تهیه و تولید رسانه‌های آموزشی سلامت توسط این اداره‎‌کل خبر داد و گفت: این استان موفق به کسب رتبه نخست تهیه و تولید رسانه‌های آموزشی سلامت در جشنواره آموزش و ارتقای سلامت استان شد.

وی افزود: نظر به نقش تاثیرگذار رسانه‌های آموزشی در امر آموزش همگانی برای ارتقای سلامت جامعه، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی مرکز بهداشت استان اقدام به برگزاری نخستین جشنواره استانی آموزش و ارتقای سلامت کرده است که اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان موفق به کسب رتبه اول طراحی و تولید رسانه‌های آموزشی سلامت در بین ادارات و سازمان‌های دولتی استان شد.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول