اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصمیم کمیته استاندارد

پروانه استاندارد 7 واحد تولیدی در خوزستان باطل شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان از ابطال نشان استاندارد 7 واحد تولیدی در این استان به دلیل مغایرت با قوانین خبر داد.

پروانه استاندارد 7 واحد تولیدی در خوزستان باطل شد

احمد نزهت در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در جلسه کمیته علائم صدور، تمدید و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد که شهریورماه برگزار شد، پروانه این واحدهای تولیدی مطابق ماده 4 قوانین و مقررات استاندارد باطل شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی بهبهان رویا، قند نوید آبادان، پارس مانی کارون، تک آذین، فارسیت، گاز مهتابان و فرآورده‌های لبنی فلق صنایعی هستند که پروانه کاربرد علامت استاندارد آنها باطل شده است.

نزهت تصریح کرد: واحد تولیدی بهبهان رویا برای فرآورده شیر پاستوریزه با نام تجارتی ماقر، واحد تولیدی قند نوید آبادان تولید کننده فرآورده بسته‌بندی شکر با نام تجارتی پاپیتال، واحد تولیدی پارس مانی کارون برای فرآورده سیمان تیپ 2 با نام تجارتی علامت ثبت شده و واحد تولیدی تک آذین برای فرآورده خیارشور با نام تجارتی تک آذین از این به بعد مجاز به تولید نیستند.

 

وی ادامه داد: واحد تولیدی فارسیت اهواز برای فرآورده ورق موجدار آزبست با نام تجارتی ثبت شده، واحد تولیدی گاز مهتابان برای فرآورده گاز اکسیژن طبی با نام تجارتی مهتابان و واحد تولیدی فرآورده‌های لبنی فلق برای فرآورده دوغ بدون گاز با نام تجارتی پروانک از این پس فاقد نشان استاندارد بوده و مجاز به تولید نیستند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان تأکید کرد: یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است که در همین راستا گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه‌برداری از تولیدات اقدام می‌کنند.

به گفته وی، در این بازرسی‌ها پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در طول سال نتوانند به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند باطل خواهد شد.

نزهت افزود: هموطنان باید در هنگام استفاده از هر نوع کالایی حتماً از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی یادآور شد: اداره کل استاندارد به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی در استانداردسازی واحدهای تولیدی و نیز اعلام و معرفی عمومی تولیدکنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و ارجاع آنها به مراجع ذی‌صلاح قضایی دارد.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول