اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش بردخون:

تحقق سند تحول بنیادین نیازمند افزایش مشارکت اولیاست

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: برای اینکه بتوانیم به نتایج سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دست یابیم باید مشارکت اولیا را با این حوزه ارتقا دهیم.

تحقق سند تحول بنیادین نیازمند افزایش مشارکت اولیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر محمود حقدوست ظهر امروز در جمع اولیا و مربیان مدرسه نرجس بردخون اظهار داشت: اولیا با همکاری در زمینه نیازهای فکری و مالی مدارس و تشویق دانش‎آموزان و معلمان، گامی اساسی در تحول بنیادین آموزش و پرورش بردارند.

وی افزود: حضور والدین در همه ایام سال در مدارس فرزندانشان لازم است و مشارکت در تشکیل انجمن اولیا و مربیان نقشی اساسی در مشارکت فکری و عقیدتی و تصمیم‎گیری مدارس دارد و با مشارکت اولیا در این امر تعلیم و تربیت رونق می‎گیرد.

حقدوست یادآور شد: تربیت امری مشارکتی است و تربیت فرزندان بر عهده خانواده و اولیا در منزل است و مکمل آن در مدرسه صورت می‎گیرد که ضروری است تناقضی بین خانه و مدرسه در این زمینه نباشد.

وی تصریح کرد: باید فرزندان را برای تشکیل خانواده‎ای موفق آماده کنیم و آنان را برای انتخاب دوست یاری داده و خود دوستانی خوب برایشان باشیم.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: خانواده نخستین و مقدس‎ترین جایگاه اجتماعی و محلی برای شکل‎گیری شخصیت فرزندان است که موجب رشد و تعالی آنان می‎شود.

حقدوست تاکید کرد: خانواده‎ها می‎توانند با ایجاد زمینه لازم کانون خوشبختی شوند و با استفاده از تجارب گذشته برای آینده روشن برنامه‎ریزی کنند البته خانواده به تنهایی قادر به تربیت صحیح نیست و می‎تواند با همکاری نهادهای فرهنگی و تربیتی این تأثیرات را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: خانواده به عنوان کانونی مقدس می‎تواند سرمنشأ آرامش و تعالی و پیشرفت و خوشبختی شود و والدین هوشیار با ایجاد صفا و صمیمیت و روشنی اعضای این کانون مقدس را از نتایج مثبت و سازنده آن بهره‎مند سازند.

حقدوست ادامه داد: خانواده‎های موفق می‎توانند فرزندانی سالم و مستعد و توانمند تحویل جامعه دهند که در این زمینه والدین وظایف حساسی در برابر فرزندان دارند، پس باید به وظایف خود آگاه باشیم و نسبت به اجرای آن پایبند و مقید شویم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول