به گزارش خبرگزاری فارس از دیر محمود حقدوست ظهر امروز در جمع اولیا و مربیان مدرسه نرجس بردخون اظهار داشت: اولیا با همکاری در زمینه نیازهای فکری و مالی مدارس و تشویق دانشآموزان و معلمان، گامی اساسی در تحول بنیادین آموزش و پرورش بردارند.
وی افزود: حضور والدین در همه ایام سال در مدارس فرزندانشان لازم است و مشارکت در تشکیل انجمن اولیا و مربیان نقشی اساسی در مشارکت فکری و عقیدتی و تصمیمگیری مدارس دارد و با مشارکت اولیا در این امر تعلیم و تربیت رونق میگیرد.
حقدوست یادآور شد: تربیت امری مشارکتی است و تربیت فرزندان بر عهده خانواده و اولیا در منزل است و مکمل آن در مدرسه صورت میگیرد که ضروری است تناقضی بین خانه و مدرسه در این زمینه نباشد.
وی تصریح کرد: باید فرزندان را برای تشکیل خانوادهای موفق آماده کنیم و آنان را برای انتخاب دوست یاری داده و خود دوستانی خوب برایشان باشیم.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: خانواده نخستین و مقدسترین جایگاه اجتماعی و محلی برای شکلگیری شخصیت فرزندان است که موجب رشد و تعالی آنان میشود.
حقدوست تاکید کرد: خانوادهها میتوانند با ایجاد زمینه لازم کانون خوشبختی شوند و با استفاده از تجارب گذشته برای آینده روشن برنامهریزی کنند البته خانواده به تنهایی قادر به تربیت صحیح نیست و میتواند با همکاری نهادهای فرهنگی و تربیتی این تأثیرات را ایجاد کند.
وی اضافه کرد: خانواده به عنوان کانونی مقدس میتواند سرمنشأ آرامش و تعالی و پیشرفت و خوشبختی شود و والدین هوشیار با ایجاد صفا و صمیمیت و روشنی اعضای این کانون مقدس را از نتایج مثبت و سازنده آن بهرهمند سازند.
حقدوست ادامه داد: خانوادههای موفق میتوانند فرزندانی سالم و مستعد و توانمند تحویل جامعه دهند که در این زمینه والدین وظایف حساسی در برابر فرزندان دارند، پس باید به وظایف خود آگاه باشیم و نسبت به اجرای آن پایبند و مقید شویم.
انتهای پیام/ل20/د1000