اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم:

توسعه رشته‌های فنی سیاست اصلی آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال تولید ملی توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش استان قم است.

توسعه رشته‌های فنی سیاست اصلی آموزش و پرورش است

اکبر حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش یکی از اصلی‌ترین سیاست‌هایی است که امسال پیگیری می‌شود.

وی با بیان اهمیت پرداختن به مباحث عملی در مدارس ادامه داد: این موضوع موجب افزایش مهارت‌های شغلی در دانش‌آموزان و توسعه اشتغال می‌شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: باید دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی تشویق شوند تا پس از فارغ‌التحصیلی به راحتی بتوانند جذب بازار کار شده و از مهارت‌هایی که در دوران تحصیل فراگرفته‌اند، برای کسب درآمد استفاده کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطر نشان کرد: این موضوع نیز ضرورت پرداختن به رشته‌های عملی را روشن می‌کند.

حیدری بیان داشت: در سال تحصیلی جدید سه هنرستان راه‌اندازی شده و تبلیغ بسیار زیادی برای جذب دانش‌آموزان به این رشته‌ها شده است.

وی ادامه داد: ایجاد دو دبیرستان نمونه دولتی جدید در راستای پاسخگویی به نیاز استان قم در زمینه آموزش نخبگان، از دیگر فعالیت‌های انجام شده در معاونت آموزش متوسطه برای سال تحصیلی جدید است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ایجاد سه مدرسه تیزهوشان جدید اظهار کرد: رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهم‌ترین مسائلی است که در سال تحصیلی جدید در حوزه‌های مختلف دنبال می‌شود.

وی هوشمندسازی مدارس دوره متوسطه را از دیگر اقدامات در راستای ارتقای سطح آموزش دانش‌آموزان در این معاونت دانست و ابراز کرد: تمام دبیرستان‌های تیزهوشان، نمونه دولتی، شاهد و ماندگار در استان قم هوشمند شده‌اند و تلاش برای هوشمندسازی دیگر مدارس ادامه دارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول